14. oktober 2013 - 15:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kontrollere WORD via WORD_TLB eller lignende (COM-object) ???

Hej,

Jeg har 3 problemer (faktisk har jeg mange flere men de andre er ligesom lidt irrelevante her !) omkring et Delphi Project:

Jeg har brug for en HTML-editor, som kan gemme en tekst som *.mht (altså DMIME- formatet). WORD kan. (*)

Jeg har brug for at kunne kontrollere SAVE-funktionen (med afarter) 100,00 % via WORD_TLB (eller andet COM-object), således at bruger ikke kan sende den ønskede fil på "afveje" eller skifte fil-navn og TYPE. (**)

Jeg har brug for at kunne sætte WORD i readonly-modus (og bruger må ikke kunne ændre dette). (***)

(*) og (**)

Har prøver RTF-formatet, Men HTML er nemmere at styre - især omkring Links (<a href ..), tabeller (<table.. ) og billeder.

Billeder og links (interne) er håbløst kompliceret i RTF, og vil tage nogle år at løse, så derfor vælger jeg HTML-løsningen.

Med WORD kan jeg det meste af det jeg ønsker, men der er (desværre) for mange åbne muligheder for også at gøre det IKKE ønskede. Det jeg er på jagt efter er en WORD_TLB (eller noget lignende (et COM-object ?? ), således at jeg systematisk (læs: "programmatisk" ) kan "lukke" alle disse uønskede smutveje. Eks. Når jeg/bruger  trykker SAVE / SAVE-AS og kombinationer deraf gemmes filen automatisk som "mitfilnavn.mht" i "MY-DIRECTORY" og at SAVE-DIALOGBOKSEN sættes med parametre JEG (= programmet) bestemmer (hvis jeg vælger at bruge den !).

(***)
Havde tænkt mig at bruge WORD som tekst-viser, men det forudsætter at jeg "programmatisk" kan sætte den i READ-ONLY modus, og bruger IKKE kan skifte tilbage (for at redigere teksten!) .

Det at bruge WORD (åbne, redigere tekst,  gemme tekst fra Delphi) er ikke noget problem. Problemet er at udføre de ønskede funktioner ( (*) - (***) ).

Dette er kritisk, da der er CPR-numre og andre mediciske data involveret...

Kristian

PS: JEg har check på at Delphi kan konveretere HTM(L) filer til *.mht ditto'er med CDO-objectet.
Avatar billede martinlind Nybegynder
14. oktober 2013 - 23:02 #1
du kan nemt lave en save-as med doc-type via delphi word-wrapper, og så kan du måske åbne dit doc igen i word som read-only og nemt nok via wrapperen

( nemt = google, søg på word + c# og så det du skal, så får du en del brugbare foreslag )

Har lige siddet og brugt nogle dage på at lave en word-doc og gemme som pdf indsætte div rtf-filer osv.

Tålmodighed og google :-)
30. oktober 2013 - 09:44 #2
HM,

Fandt ikke nogen løsning på dette. Lukker SPM.