Avatar billede Driton Seniormester
11. oktober 2013 - 21:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vil man opfange lukkende af en brower

Jeg tænkte på i koden at hvordan vil man opfange hvis en lukker sin browser ned? Så man kunne slette alle hans session osv.
Avatar billede Syska Mester
11. oktober 2013 - 21:39 #1
Min første tanke ... vil du overstyre hvordan folk's browsere virker eller?

Eller snakker vi om den indbyggede Browser control i .NET?
Avatar billede anri Novice
11. oktober 2013 - 21:56 #2
Det kan du umiddelbart ikke.
Der er et javascript event der hedder onDocumentUnload, der bliver kaldt inden man forlader en side, men hvis browseren går ned, så bliver det ikke kaldt.

Ellers må man vente til session timeout. Den kan fanges i global.asax filen og der kan du eventuelt rydde op.
Avatar billede Syska Mester
11. oktober 2013 - 22:18 #3
Kommer helt an på hvad spørger vil ... så kort den beskrivelse er kan det være ca. 10000000000000 ting han vil.
Avatar billede sonalias Seniormester
11. oktober 2013 - 23:31 #4
Hold øje med PID og benyt det...?
Avatar billede anri Novice
12. oktober 2013 - 08:32 #5
Ja hvis det er på Windows siden, så findes der allerede masser af pr0n-scrubbers derude.
Avatar billede Driton Seniormester
12. oktober 2013 - 12:25 #6
Nej jeg tænkte på hvis man f.eks lavede en chat. og den ene af dem der chatter bare smutter sådan uden at logge af osv, lukker sin browser ned. hvordan fanger man sådan noget.
Avatar billede anri Novice
12. oktober 2013 - 13:41 #7
Hvad har du at gøre godt med af Web-server?

Det smartestes vil være at researche på signalR teknologien. Det er det samme som facebook bruger.
Avatar billede anri Novice
12. oktober 2013 - 16:12 #8
Alternativt kan du jo lade klienten pollen serveren f. Eks. En gang i minuttet (afhængigt af hvor meget trafik du forventer).

Dette kan jo gøres med Ajax, eller endnu bedre en pagemethod.
Avatar billede Driton Seniormester
17. oktober 2013 - 16:28 #9
@Anri smid et svar din løsning virkede
Avatar billede anri Novice
17. oktober 2013 - 17:14 #10
Hvilken løsning valgte du?
Avatar billede Driton Seniormester
17. oktober 2013 - 19:55 #11
signalR teknologien.