Avatar billede johnhel Novice
08. oktober 2013 - 13:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ved login i Windows 7 PC åbnes en standard user i stedet for den valgte user. Hvad er galt?

Man vælger bruger og logger på.
Der kommer besked om at man er logget på med en "Standard user" og når skrivebordet kommer frem, er det også et standardskrivebord.
Brugerens dokumenter, favoritter osv... er heller ikke tilgængelige (jo - de ligger i userens mapper, men det er ikke dem, som er tilgængelige fra skrivebordet eller Internet Explorer..
Har I et bud på hvad der er gået galt og hvordan man retter det op igen?

Windows 7 Home Edition (ca. 1 år gammel Medion PC)

Mvh
John
Avatar billede Blandy Praktikant
08. oktober 2013 - 15:07 #1
det kunne godt lyde til at der er en fejl i registeringsdatabsen, som styrer dne profil du vil logge på. Er den korrupt eller mangler, som åbner den nemlig en "standard konto".

Prøv at tjekke dette link om det: http://www.sysprobs.com/fix-temporary-profile-windows-7
Avatar billede johnhel Novice
08. oktober 2013 - 17:11 #2
Hej, det ser spændende ud. Jeg kigger nærmere på det i morgen formiddag. Tak for hurtigt svar..
PS: Jeg har dog kørt et Reg DB kontrol program (One click...) på PC'en - uden det har sagt noget om korrupt db..

mvh John
Avatar billede johnhel Novice
09. oktober 2013 - 09:43 #3
Har læst artiklen og ser at fejlen OGSÅ kan skyldes for sen læsning af brugerprofilen.

Jeg har opdaget at PC'en har Intel RST installeret og den "service" vil ikke starte når der bootes, men når man dobbeltklikker på ikonet i nederste højre hjørne - startes RST og kører indtil næste boot...
Det kan vel være problemet? MEN: Hvordan får man rettet den fejl?
mvh John
Avatar billede johnhel Novice
11. oktober 2013 - 16:18 #4
Hej,
svaret var meget præcist - dog endte det med at PC'en gik helt død i en stor opdatering - så den måtte gennem en systemopretning - men hvis det sker igen, så ved jeg nu hvad man kan gøre. Tak for det!