Avatar billede Forkuzz Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:37 Der er 8 kommentarer

Kan man få en bærbar tilbage til fabriks indstillinger når man har formateret alle Harddiske?

Hej Eksperter :)

Jeg har nok lavet verdens dummeste fejl men min kærestes computer gik fuldstændig amok over et styresystem jeg lagde over jeg selv havde købt men aldrig brugt. jeg formaterede hendes dengang windows 7 styresystem der kom med computeren over til Windows 8 og jeg  formaterede alle hendes harddiske uden af tænke mig om. efter et stykke tid hvor det fungerede godt. der skete så det at hendes computer kom op med Blue Screen Of Death om at der manglede en kernel 32 dll fil og kunne ikke komme ind i windows efterfølgende. efter meget kamp med den fik jeg endelig fået til  windows Xp jeg havde liggede fra dengang det kom ud. nu ligger problemet så i at denne computer har ikke drivers der fungere i Xp
så hun kan ikke bruge den fuldt ud. men det jeg gerne vil høre er om der er en mulighed for at få den tilbage til fabriksindstillinger nu hvor den ikke ligger i windows eller på harddisken. Vi har selvfølgelig heller ikke lavet genoprettelse cd'er eller sikkerhedskopiere.

dem der kan give et svar på om det er muligt med konkrete oplysninger om at det slet ikke er muligt for 60 point..
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. oktober 2013 - 16:48 #1
Under første opstart af Computeren kommer der en melding om at du kan oprette gendannelses diske hvis dette er blevet fulgt er det bare at starte op med disse!
ellers er løbet kørt og du må ud og låne en nøjagtig kopi af det styresystem den blev leveret med og så skal du i gang med at registrere med den medfølgende kode som står på undersiden af PC.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. oktober 2013 - 20:12 #2
Det ville være fedt hvis vi fik model navn på den.

Ellers kan driver problemerne løses hvis du går til denne side: dtmp.dk og vælger offline metoden :-)
Avatar billede Forkuzz Nybegynder
08. oktober 2013 - 10:36 #3
det er en packard bell TS 11HR. Problemet er at jeg har været inde på Packard bells hjemmeside og driverne findes kun til windows 7. nogen virkede som de skulle men hendes WIfi driver virkede ikke. hendes grafikkorts driver virker ikke helt optimalt.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2013 - 11:14 #4
Hvis du vil bruge Win 8 kan den kan den komme til at køre næsten som en Win7 I øvrigt virker reparations programmet i Windows 8 Exelent.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702440/
Avatar billede Forkuzz Nybegynder
08. oktober 2013 - 12:04 #5
Jamen der er Windows xp lige nu på computeren og har ikke Windows 8 mere da jeg solgte det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
08. oktober 2013 - 12:20 #6
Så må du se om du kan låne en Windows 7 disk! "du får aldrig XP til at køre optimalt" i Øvrigt er det snart totalt slut med opdateringer til XP
sidste mulighed for drivere er slimdrive vejledning her der er link til download øverst. pdf filen.
http://gratisupload.dk/vis/676841/

http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Avatar billede Forkuzz Nybegynder
27. april 2014 - 12:23 #7
Poko1 hvis du vil have pointen må du svare :) kan ikke lukke før ellers så skal jeg give mig selv dem.
men tak for hjælpen fik den formateret så hun igen har windows 7. lånte en af min gode ven som havde en liggende som han ikke brugte og det var endda den version computeren er født med så vi brugte bare hendes serial key
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. april 2014 - 12:30 #8
Bare luk selv