Avatar billede koburg Mester
05. oktober 2013 - 20:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 8, hvordan kommer jeg væk fra den skærm?

Jeg har haft nogle problemer med at den ikke ville slette et program, så jeg har været i msconfig/boot og valgt en form hvor der var nogle forskellige tjenester med. Problemet er nu at den kommer med en blå skærm hvor der i nederste venstre hjørne er nogle muligheder med kontrast o. S. V. I nederste højre hjørne er der kun genstart/sluk. Det er som om jeg ikke kan komme ud af det og genvejen til msconfig (fn+windows+R) virker ikke, hvad gør jeg nu?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 21:03 #1
Kan du ikke ved hjælp af musen i højre side tryk på forstørrelses glas skriv msconfig tryk på den ramme der kommer øverst i venstre hjørne og du burde være der
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 21:22 #2
Avatar billede koburg Mester
05. oktober 2013 - 21:30 #3
Der er ikke noget forstørrelsesglas længere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 21:35 #4
Så må du jo gendanne til før du lavede problemet
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 21:49 #5
Hvorfor trykker du Fn  Win+R  bør gøre det!
Avatar billede koburg Mester
05. oktober 2013 - 22:09 #6
Kan ikke gendanne, ingen menuer eller software synlig. Windows+R  virker heller ikke. F11(system recovery) kommer blot til den skærm jeg omtaler.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. oktober 2013 - 22:16 #7
På hvilken PC er F11 system recovery ?
06. oktober 2013 - 07:45 #8
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 08:04 #9
Det er på en HP Pavilion bærbar. I opstarstsscreen kan jeg trykke på esc for at fortælle den f. eks hvordan den skal boote. Her har jeg muligheden for at lave recovery via F11, men det virker ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 08:22 #10
Husk på at enable EMS hvis det er en af mulighederne
i F11
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 08:38 #11
Jeg aner ikke hvad EMS er, og F11 virker ikke. Den kommer bare til samme skærm næste gang.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 08:54 #12
Hvis? "det er en af mulighederne" ved hjælp af "pil op pil ned" og derefter trykke ok.
Prøv også ved genstart at provokere til reparation dette kan gøres ved at tvangs lukke PC'en
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 09:01 #13
Jeg har haft valgt F11 derinde men der sker intet den kommer kun op med den skærm.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 09:07 #14
Sidste kendte mulighed for mit vedkommende er at tage HD Ud og kopiere Recovery partitionen til en USB Dongle som skal være større end Recovery filen og starte op med USB
For du har jo vel som så mange andre ikke lavet de gendannelses DVD'er du fik mulighed for under første opstart?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 10:57 #15
Sådan fremstiller du en USB Dongle eller Recovery DVD'er fra dit recovery drev
Hent Microsoft USB Tool
http://images2.store.microsoft.com/prod/clustera/framework/w7udt/1.0/en-us/Windows7-USB-DVD-tool.exe
Følg vejledningen I billedet
http://gratisupload.dk/vis_billede/702332/
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 12:38 #16
Det lyder godt, men jeg kan jo ikke fra computeren komme i kontakt med noget på internettet.

Og det med at tage harddisken ud er nok lidt ekstremt. Sidste mulighed er nok at lægge nyt system på,  men så mister jeg selvfølgelig ting fra computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 12:45 #17
Du må ikke tro det bare er så ligetil at lægge et nyt styresystem på Computeren hvis det er en nyere Pc. med EFI/UEFI
Så kører HD'en GPT format
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 18:34 #18
Du får pointene for din ihærdige rådgivning. Min søn løste problemet, først prøvede han via en usb/Linux (Ubuntu). Det virkede ikke, så lavede han en USB med Windows 8 og fik derfra løst problemet ved at kunne lukke op for at komme ind til start op menuen og sætte den tilbage.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2013 - 18:39 #19
og sådan afslutter du tråden jeg samler ikke point.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Avatar billede koburg Mester
06. oktober 2013 - 18:46 #20
Undskyld poko1, jeg vidste ikke lige hvordan, regnede med at det jeg gjorde var det rigtige.