Avatar billede kthiesen Novice
27. september 2013 - 15:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sende filer fra apache server til mail modtager

Hej

Jeg har behov for at sende et antal filer fra en apache server med php.

Lidt om opgaven:

Mit program genererer hvert kvartal et antal filer med almindelig tekst indhold.
Når filerne er genereret skal de sendes med mail til en almindelig mail modtager, modtager@domæne.dk

Jeg har brug for et hint til hvor jeg skal kigge, for alt jeg har fundet arbejder med en fil, der skal sendes...

Kristen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 15:27 #1
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. september 2013 - 15:38 #2
men er det ikke også netop filer ud ønsker at sende? Hvis det er filer, kan de vedhæftes mailen se #1 ellers kan du jo bare skrive dem inde i mailen?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2013 - 15:47 #3
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
27. september 2013 - 17:23 #4
Hvad er din kode?.
Avatar billede kthiesen Novice
27. september 2013 - 18:47 #5
Hej

Jeg har selv fundet begge de foreslåede links, jeg skal nok præcisere mit spørgsmål en smule.

Programmet laver et antal filer baseret på aktivitet i et givent kvartal. De gemmes i en mappe på serveren og alle filer i den mappe skal så til sidst sendes til en postmodtager.

Er det nødvendigt at definere tegnsæt i afsendelsen?
Avatar billede kthiesen Novice
28. september 2013 - 06:18 #6
¤4, indtil videre har jeg ikke nogen kode, jeg er nemlig i tvivl om hvordan jeg skal få filerne sendt som et samlet vedhæng til en mailmodtager.
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. september 2013 - 19:56 #7
Det kommer an på størrelsen og mængden af filerne. Men som udgangspunkt kan du jo zippe mapperne og så sende .zip-filen afsted i en mail?
Avatar billede kthiesen Novice
02. oktober 2013 - 17:03 #8
#7 virkede - send svar for points
Avatar billede moddi100 Seniormester
02. oktober 2013 - 18:50 #9
Så lidt :)