Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 09:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Jeg har problemer med at åbne PPT filer, som er hentet fra nettet direkte til skrivebord

Hej hej

Jeg har som sagt et problem med at åbne PPT filer, som er hentet fra nettet.. Problemet har jeg ikke haft før og er opstået lige pludselig. Men jeg kan godt åbne filerne hvis de kommer direkte over på en usb-nøgle og bagefter på skrivebord, men for mig er det bare en bøvlet proces.

Jeg bruger Microsoft Office Home and Student 2010, og har slettet og geninstalleret programmet for at se om det virkede - hvilket det ikke gjorde. Jeg har også nulstillet indstillingerne på Internet Explorer og fjernet Google Chrome helt og geninstalleret - igen uden at det virkede på mit problem.

Jeg har kørt antivirus og det har heller ikke hjulpet.

Operativsystem: 32-bit
Microsoft Office Home and Student 2010

Jeg håber der er et klogt eller flere kloge hoveder derude som kan hjælpe mig med mit problem

Mvh Sanne
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2013 - 09:43 #1
Prøv at slette midlertidige internetfiler i din internet browser.

Prøv også at slette din "download" mappe (eks. Internet Explorer henter filer til C:\users\[dinbrugerprofil]\downloads før den kopieres til skrivebordet - og ligger der her en defekt downloaded udgave af filen, som Internet Explorer opfatter som komplet, vil det være den der kopieres til skrivebordet, hver gang du forsøger at downloade den igen.

Det rimer ikke helt på at den kommer hel ned på en USB-stick, men det er da værd at prøve...
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 09:52 #2
Det har jeg allerede gjort, og har ikke hjulpet.

Jeg så en havde det samme problem som mig tilbage i februar, og forsøgte mig at gøre det samme, dog uden held.
23. september 2013 - 09:57 #3
Mon ikke bare filen er blokeret for at beskytte din computer.

Højreklik på filens ikon på skrivebordet
Vælg Egenskaber
Nederst på fanen Generelt findes en tekst: Denne fil kom fra en anden computer og bliver muligvis blokeret for at hjælpe med at beskytte din computer.
Klik på knappen Fjern blokering.
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:03 #4
Skal jeg gør det ved hvert enkelt fil jeg henter ned? eller er det nok med bare at gøre for den ene?

For det virkede faktisk!
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:04 #5
For jeg vil helst gerne have at jeg ikke skal gøre det ved hver enkel fil jeg henter ned
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:06 #6
Uden at gøre det med fjern blokering så siger den
"Der blev fundet et proglem med indhold i dokumentet navn.pptx i PowerPoint. PowerPoint kan forsøge at reparere præsenationen.

Hvis du har tillid til kilden til præsentationen, skal du klippe på Reparer."

Når jeg så klikker på "reparer" så kommer "Der opstod en fejl under adgang til C:\Users\Sanne\Desktop\  også selve dokumentets navn"
23. september 2013 - 10:07 #7
Du skal gøre det ved de filer, hvor du oplever problemet.

Jeg kan ikke sige hvilke filer, det vil ske for. Det kommer an på dit setup.

Det forklarer også, hvorfor problemet ikke opstår når du gemmer filen på USB-stick. Her er meningen jo netop at filen kan bruges på flere computere (og at sikkerheden her IKKE er så høj!)
23. september 2013 - 10:09 #8
Der vil typisk ikke være nogen fejl i en downloadet fil. Derfor er der ikke noget atreparere.

Den manglende adgang til filen fra reparationen skyldes netop at filen er blokeret.
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:11 #9
Ja okay, men problemet er at det er ved alle de PPT filer som jeg henter fra min skoles intranet.

Og før sommerferien havde jeg slet ikke noget problem med det fra min gamle skole, men nu har jeg problemet og ved jo som sagt ikke hvornår det opstod. :(
23. september 2013 - 10:17 #10
Hvis du downloader filerne fra den samme adresse, har du mulighed for at angive, at filer fra denne adresse ikke skal blokeres.

Filer->Indstillinger, Sikkerhedscenter
Klik på Indstillinger for Sikkerhedscenter, Placeringer der er tillid til
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:24 #11
Du har lige løst hele mit problem! og jeg takker dig så meget, hele mit skoleforløb er reddet! :D

Ehm, ved ikke lige hvordan det point halløj fungere, men det er i hvert fald dig som skal have dem :)
23. september 2013 - 10:40 #12
Jeg har allerede lagt et svar, som du kan acceptere.

For yderligere info om afslutning af spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

Og her en lille videosekvens, der viser det:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:51 #13
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:51 #14
Den vil ikke acceptere :s selvom jeg klikker på den
Avatar billede sannebaebs Nybegynder
23. september 2013 - 10:54 #15
Oh sådan :)