Avatar billede Kruse9999 Nybegynder
22. september 2013 - 12:53 Der er 9 kommentarer

Computer stået af ud af det blå

I går skrattede lyden på min computer som om den hakkede. Skærmen frøs og jeg måtte slukke. Efterfølgende har jeg når jeg startet computeren op 1-2 min(nogle gange mindre) hvor den er normal. Så starter alt med at gå langsomt. Den vil ikke åbne programmer eller er 100 år om det(står programmet ikke svarer). Mit cpu forbrug ligger på 3-5% jeg har 10-15 svchost.exe kørende fra start. Ved ikke om det er normalt. Jeg har ikke rigtig mulighed for at hente nogen scanningsprogrammer pga dette. Nogen bud? Køretr windows 7 ultimate
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 17:39 #1
Hej og velkommen til.
Er det en bærbar eller stationær?
Kan pc være snavset indeni, så fejlen kan være varmerelateret?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 17:40 #2
Eller evt en blæser det ikke virker optimalt?
Avatar billede Kruse9999 Nybegynder
22. september 2013 - 17:46 #3
Det er en bærbar. Jeg rengør blæser ofte og har den til at stå på en "kølemåtte". Det er lykkedes mig at køre diverse cc cleaners, anti-malware uden resultat.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 17:53 #4
Hvad med dit ram forbrug?
Hvor meget ram, og hvor mange opstartprogrammer?
Kan du undvære nogle i din opstart?
Det kan jo være et af disse der bøvler, og skaber problemerne for dig
I CCleaner under værktøjer kan du se din opstart, og man kan gemme en fil med dette.
Kopier denne herind, og vi ser lige på hvad der starter med opstart.
Avatar billede Kruse9999 Nybegynder
22. september 2013 - 18:05 #5
Håber det er det rigtige..
Jeg har før rodet i msconfig for at slå tjenester som itunes, winamp, steam osv fra under opstart

No    HKCU:Run    DAEMON Tools Lite    DT Soft Ltd    "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Lite\DTLite.exe" -autorun
No    HKCU:Run    Facebook Update    Facebook Inc.    "C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
No    HKCU:Run    Google Update        "C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
No    HKCU:Run    HP Photosmart 7510 series (NET)    Hewlett-Packard Co.    "C:\Program Files\HP\HP Photosmart 7510 series\Bin\ScanToPCActivationApp.exe" -deviceID "CN23V3408R05PX:NW" -scfn "HP Photosmart 7510 series (NET)" -AutoStart 1
No    HKCU:Run    Pando Media Booster    Pando Networks, Inc.    C:\Program Files (x86)\Pando Networks\Media Booster\PMB.exe
No    HKCU:Run    Spotify    Spotify Ltd    "C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Spotify\Spotify.exe" /uri spotify:autostart
No    HKCU:Run    Spotify Web Helper    Spotify Ltd    "C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe"
No    HKCU:Run    Steam    Valve Corporation    "C:\Program Files (x86)\Steam\steam.exe" -silent
Yes    HKCU:Run    WebCake Desktop        C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Web Cake\WebCakeDesktop.exe
Yes    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Yes    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
No    HKLM:Run    avast    AVAST Software    "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
Yes    HKLM:Run    BCSSync    Microsoft Corporation    "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
Yes    HKLM:Run    fspuip    Sentelic Corporation    %ProgramFiles%\FSP\fspuip.exe
No    HKLM:Run    Garmin Lifetime Updater    Garmin    C:\Program Files (x86)\Garmin\Lifetime Updater\GarminLifetime.exe /StartMinimized
Yes    HKLM:Run    HotKeyOSD    Dritek System Inc.    C:\Program Files (x86)\Hotkey OSD Driver\HotKeyOSD.exe
Yes    HKLM:Run    HotKeysCmds    Intel Corporation    C:\Windows\system32\hkcmd.exe
Yes    HKLM:Run    HP Software Update    Hewlett-Packard    C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Yes    HKLM:Run    IAStorIcon    Intel Corporation    C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
Yes    HKLM:Run    IgfxTray    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxtray.exe
No    HKLM:Run    iTunesHelper    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
No    HKLM:Run    NokiaInternetModem_AppStart.exe    SmartCom    "C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem_AppStart.exe" "-start" "C:\Program Files (x86)\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem.exe"
Yes    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
No    HKLM:Run    QuickTime Task    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
No    HKLM:Run    Razer Synapse    Razer Inc.    "C:\Program Files (x86)\Razer\Synapse\RzSynapse.exe"
Yes    HKLM:Run    RtHDVCpl    Realtek Semiconductor    C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Yes    HKLM:Run    SunJavaUpdateSched    Oracle Corporation    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
Yes    HKLM:Run    TaskTray
Yes    HKLM:Run    UIExec    ZTE CORPORATION     "C:\Program Files (x86)\Mobilt Bredbånd\UIExec.exe"
No    HKLM:Run    WinampAgent    Nullsoft, Inc.    "C:\Program Files (x86)\Winamp\winampa.exe"
No    Startup Common    Bluetooth.lnk    Broadcom Corporation.    C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTTray.exe
Yes    Startup User    Dropbox.lnk    Dropbox, Inc.    C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
Yes    Startup User    Overvåg blækadvarsler - HP Deskjet 3520 series.lnk    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\RunDll32.exe
Yes    Startup User    Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE
Avatar billede Kruse9999 Nybegynder
22. september 2013 - 18:08 #6
Den starter fint og hurtigt op.. Men det er så efter lidt tid at alt hakker, fryser, bliver super langsomt(Programmet svarer ikke)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:11 #7
Det er den rigtig e fil. Tjekker den lige
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:20 #8
Du har også deaktiveret Avast Antivirus, og det forstår jeg ikke??
Den må du lige aktivere igen.
Fjern følgende i opstart:
Yes    HKCU:Run    WebCake Desktop        C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Web Cake\WebCakeDesktop.exe
Yes    HKLM:Run    Adobe ARM    Adobe Systems Incorporated    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Yes    HKLM:Run    APSDaemon    Apple Inc.    "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
Yes    HKLM:Run    fspuip    Sentelic Corporation    %ProgramFiles%\FSP\fspuip.exe
Yes    HKLM:Run    HP Software Update    Hewlett-Packard    C:\Program Files (x86)\Hp\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
Yes    HKLM:Run    Persistence    Intel Corporation    C:\Windows\system32\igfxpers.exe
Yes    Startup User    Dropbox.lnk    Dropbox, Inc.    C:\Users\Jesper Kruse\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
Yes    Startup User    Overvåg blækadvarsler - HP Deskjet 3520 series.lnk    Microsoft Corporation    C:\Windows\system32\RunDll32.exe
Yes    Startup User    Skærmklipper og startprogram til OneNote 2010.lnk    Microsoft Corporation    C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONENOTEM.EXE

og se om det ændrer noget
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2013 - 18:20 #9
Når jeg mener fjern, så er det at deaktivere dem.
Du gør det hele inde fra CCleaner, og genstarter pc