Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. september 2013 - 18:09 Der er 11 kommentarer og
12 løsninger

filer lavet om

min computer har lavet alle dokumenter om til filer fra en eller anden ny Officepakke(2010), så nu kan jeg ikke åbne dem... Underligt, jeg synes ikke, jeg har ændret på noget på det seneste...??
Jeg har windows 7
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. september 2013 - 18:57 #1
Har du mon Office Starter 2010?

Din computer er sikkert indstillet til automatisk at installere opdateringer fra Microsoft. Jeg ved, at der efter seneste opdatering i denne uge har været problemer, som skyldes fejl i opdateringen fra Microsofts side. Jeg ved også, at Microsoft arbejder på at løse det.

Ifølge den information, jeg kender til, er den besked, du ser på skærmen, meget misvisende. Jeg har forstået det sådan, at problemet kan løses ved at reparere Word. Se f.eks. vejledningen her:
http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/reparere-office-programmer-HA010357402.aspx

Det er under alle omstændigheder et forsøg værd. Håber det hjælper.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. september 2013 - 20:28 #2
Har oplevet det samme efter en opdatering.
Højreklik på filen og vælg åbn med det relevante program
Avatar billede Alfheim Nybegynder
16. september 2013 - 15:10 #3
Det virker desværre ikke:-(
16. september 2013 - 15:24 #4
... alle dokumenter om til filer fra en eller anden ny ... ???

Er det sådan at en fil før hed: BANAN.??? og nu hedder ÆBLE.??? ? Eller hvad mener du her ?

Hvilket program brugte du før til omtalte filer ?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. september 2013 - 15:52 #5
Desværre er der rigtig mange, der har haft samme problem som du har efter seneste opdatering. Status er åbenbart fortsat noget broget. Hvis jeg hører noget mere præcist om en sikker løsning, vil jeg lade dig det vide.

Se følgende meget lange tråd på engelsk - den handler om samme problem. Nogle har åbenbart haft held til at få tingene til at virke igen, mens andre ikke har:

http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010se-word/my-saved-documents-are-no-longer-the-w-icons-but/93f39099-b622-4b2e-b275-a72bcc616841

Måske det giver mening at se på f.eks. post nr. 2 deri, da 33 pt. har markeret, at den anviste fremgangsmåde har virket for dem.
Avatar billede Alfheim Nybegynder
17. september 2013 - 14:49 #6
Øhm????

Filerne har stadig deres oprindelige navne, men dokumenternes ikon er blevet orange i stedet for blåt og hvidt, som word plejer at være...

Jeg har lige haft min venindes mand på skærmovertagelse. Han siger, at det var en prøveversion, jeg har haft. Den er nu udløbet, og jeg skal have en ny. Det mærkelige er, at jeg har haft computeren med den officepakke på i 2 år??
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. september 2013 - 15:26 #7
Alfheim: Når du har brugt versionen i 2 år, er det jo nok ikke en prøveversion. Men det er en af de forkerte beskeder, folk har fået efter den fejlfyldte opdatering i sidste uge. Har du afprøvet noget af det, som andre har har hjælp af i det link, jeg sendt i #5?
Avatar billede Alfheim Nybegynder
18. september 2013 - 12:55 #8
Hej lene!

Tak for din hjælp. Nej jeg har ikke prøvet mere. Min ven fik installeret en version af Office, som virkede.
Avatar billede Alfheim Nybegynder
16. oktober 2013 - 11:06 #9
Jeg vil gerne lukke spørgsmålet, men jeg ved ikke hvordan man gør?
16. oktober 2013 - 11:44 #10
Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede Alfheim Nybegynder
16. oktober 2013 - 11:53 #11
Tak for det:-) Jeg prøver
Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. november 2013 - 10:58 #12
Problemet er blevet løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. november 2013 - 11:00 #13
Problemet er blevet løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. november 2013 - 11:01 #14
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. november 2013 - 11:02 #15
Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede Alfheim Nybegynder
15. november 2013 - 11:02 #16
Læg selv et [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede Alfheim Nybegynder
29. november 2013 - 18:05 #17
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
30. november 2013 - 16:57 #18
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
30. november 2013 - 16:59 #19
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
30. november 2013 - 16:59 #20
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
14. december 2013 - 16:39 #21
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
14. december 2013 - 16:40 #22
Problemet er løst
Avatar billede Alfheim Nybegynder
14. december 2013 - 16:40 #23
Problemet er løst