Avatar billede jlindrup Nybegynder
05. september 2013 - 13:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel: Hente data fra andre ark i til 'hovedark' på en smart måde

Hej

Jeg sidder med data fra en fradagsbar og det er sat op som eksemplet her viser: http://gupl.dk/701197/
Hver række er et produkt/produktkategori, mens kolonner er en bestemt dato/arrangement. Data fra hver dag vi har haft åbent findes i et ark (et ark per dag, i eksemplet benævnt 'Ark2' og 'Ark3'), i originalen er der 50+ produkter og på årsbasis er der over 40 arrangementer Det jeg skal er at trække data fra de enkelte arrangementer ind i 'Ark1' så jeg der kan se total salget af f.eks. øl.

Den teknik jeg tidligere har benyttet har været at trække kolonne B over i C og derefter med søg og erstat-funktionen ændret 'Ark2' til 'Ark3'.
Det er i og for sig fint nok, men hvis jeg en dag bliver spurgt om salgstal på et produkt jeg ikke har salgstal for, så bliver det noget af et arbejde at skulle ændre arket der henvises til i hver eneste kolonne.
Jeg har selv prøvet noget med indirekte og en henvisning til teksten i række 1, jeg har dog ikke kunnet få det til at virke.
Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2013 - 15:19 #1
Prøv med:
=INDIREKTE("'"&B1&"'!"&"B2")
=INDIREKTE("'"&B1&"'!"&"B3")
osv

De kan nu "trækkes" ud til højre.......
Avatar billede jlindrup Nybegynder
06. september 2013 - 20:48 #2
Fantastisk, tak!
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2013 - 20:56 #3
Velbekomme, så kommer her et svar til accept.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
06. september 2013 - 20:57 #4
Her kan du se hvordan du accepterer mit svar: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo