Avatar billede mads375 Juniormester
02. september 2013 - 17:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

connect to mysql database

Hejsa.

Jeg vil gerne lave en jsp side, hvor jeg har en form. Det ene field indeholder Fornavn, og det andet et Efternavn. Har skal der så være en send knap, som sender data til en MYSQL database. Jeg har lavet det her:

http://postimg.org/image/4gpsj2dj5/

Som det fremgår kører min tomcat server, og ovre i venstre side er jeg connected til min database. Men nu kommer problemet så. Hvordan får jeg mine data ind i min MySQL? Det vil sige når jeg trykker send på min form, skal de registreres ovre i min database. Er det en servlet eller?

Håber der er nogle som kan hjælpe mig videre med hvordan jeg får oprettet det?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 20:41 #1
Du kan POST'e til en JSP men normalt vil man poste til en servlet.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 20:44 #2
http://www.eksperten.dk/guide/743

har eksempler, se:

2. ren JSP

3. JSP med Java beans

6. JSP + servlet
Avatar billede arne_v Ekspert
02. september 2013 - 20:45 #3
http://www.eksperten.dk/guide/1590

har nyere kode (bare ignorer alt det med EJB).
Avatar billede Tooz Nybegynder
04. september 2013 - 11:30 #4
Man kunne vel også bruge en RESTful webservice. Men ja en normal Servlet ville gøre tricket. evt med command pattern hvis det skal være større end lige fornavn + efternavn.
Avatar billede mads375 Juniormester
04. september 2013 - 12:13 #5
Hej igen.

Super mange tak for forslagene. Jeg vil lige prøve dem af senere idag. Jeg skal nemlig bruge jsp -> servlet -> MySQL ift et pensum. Skal lige lære at læse koden ordentligt som du har linket til Arne.

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2013 - 15:47 #6
Hvis ens web frontend er 100% AJAX baseret var en REST web service oplagt.

Men for en almindelig form submit synes jeg ikke at den er saa oplagt. Og JAX-RS understoetter mig bekendt ikke hverken application/x-www-form-urlencoded eller multipart/form-data.
Avatar billede mads375 Juniormester
13. september 2013 - 13:21 #7
Super har fået det til at virke nogenlunde ihvertfald :-) Smider du et svar Arne?

Mvh Mads
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2013 - 15:07 #8
svar