31. august 2013 - 15:47 Der er 1 løsning

Databaser på en BPL-form .

HEJ,

I et projekt har jeg brug for en "dynamisk form", som vil skifte jævnligt (ikke dagligt - men meget ofte).

Jeg har undersøgt mulighederne og fundet frem til at løsningen kan hedde en BPL - løsning, da den kan skiftes ved "bare" at sende en ny BPL til brugeren (a la DLL'er).

Imidlertid er der en væsentlig hage/ulempe ved denne BPL-løsning. Den understøtter KUN VCL komponenter. Ikke NON-VCL.

En forudsætning er at kunne bruge en data-base i denne (læs: min) BPL-løsning og da er mine forsøg på at finde en data-base, som understøttes hidtil slået fejl. BPL-løsningen understøtter ikke BDE (som er forældet!), Firebird, mine SQL-forsøg og flere andre database-formater.

Jeg har ikke ZEOS på maskinen og har ikke prøvet den, men vil ikke investere i den hvis den (heller!) ikke kan bruges, så spørgsmålet er om jeg kan bruge ZEOS på en BPL-løsning ??? .

(Det gælder også for DLL-er - desværre - med eller uden form(s)).

Jeg har en løsning, som er allerhelhest memory-krævende og den vil jeg gerne have udelukket ... (et selvstændigt delphi-program, (en Exe) , som kaldes med visse parametre. )

KRISTIAN
15. september 2013 - 14:19 #1
Efter en hel del bøvlen fem og tilbage, grå hår (fler end dem jeg har i forvejen) lykkedes det mig at finde en DDL løsning, som tilgodeser problemet i acceptabel grad (ikke optimalt!) så jeg lukker problemet...

KR