Avatar billede Jannickhess Professor
21. august 2013 - 13:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Seas NVE Lover 40/40 mbit/ps.

Kære Brugere af eksperten,

Seas nve lover en garanteret Hastighed på 40/40 mbit/ps
Men det er ikke det jeg får, har du samme selskab, så skulle i måske lige teste hastigheden, om den er rigtigt hos jer.

Jeg er tidligere, dbnet kunde, og her virkede alt som det skulle
fik den hastighed som, jeg betalte for

299 kroner pr mdr får den ½ i hastighed, end lovet, det er jeg naturligvis ikke tilfreds med, hvad vil i råde mig til at gøre, da de siger at de måler min hastighed til 40/40

Bruger de fleste her ikke en router til at komme på nettet trådløst?

Håber, at i kan fortælle mig hvad jeg kan gøre, vil jo helst gerne beholde dem, men de skal jo bare ikke love noget der ikke kan holdes.

JH
Avatar billede chalde Seniormester
21. august 2013 - 13:39 #1
Test med kabel, trådløst er ikke en stabil forbindelse og intet kan garanteres her.
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2013 - 14:20 #2
Jeg er selv ved at gennemføre lidt test med deres forbindelse da jeg med en 40/40 forbindelse kun får ca 5/20 og den hastighed har bestemt ved bedre tidligere.

Du kan ikke regne med hvad du får af hastighed gennem fx trådløs da der let kan være forstyrrelser - du er nødt til at teste med kabel direkte på din boks.
Avatar billede Jannickhess Professor
16. september 2013 - 10:05 #3
Okay, så må jeg købe en kabel der er langt nok til dette, det jeg har i forvejen er desværre ikke langt nok.

Læg et svar,

JH
Avatar billede Jannickhess Professor
16. september 2013 - 10:09 #4
Foresten, da jeg var kunde hos dansk bredbaand, der fik jeg den hastighed, jeg betalte for også gennem en router, det er den samme router jeg bruger endnu.

Dansk Bredbaand fik jeg mere end de 30/30
Men de er jo desværre blevet opkøbt af Seas Nve.
Og efter de har opkøbt dem

For jeg ikke mere hvad jeg betaler for.
Det syntes, jeg er det samme som hvis jeg købte 1 liter mælk men
kun for ½ liter med hjem  i virkeligheden.

Men jeg vil prøve det med kabel så, og se om det ikke hjælper en del på hastigheden.

Mange Tak

JH
Avatar billede keysersoze Guru
16. september 2013 - 10:51 #5
Kablet er ikke så meget for om det hjælper eller ikke hjælper - det er for at fjerne tvivl om at der ikke er andre ting der koster på hastigheden hvilket let kan ske med wifi. Hvis du sætter et kabel til, lån evt bare et, og stadig har en lav hastighed så har du noget uden forstyrrelser at gå videre til Waoo med - de har jo netop hastighedsgaranti, men den gælder kun på et kablet netværk så det er her du skal bevise problemerne.
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2013 - 20:49 #6
Bare for hurtigt at melde ud om mine tests så viste det sig at et af mine kabler af uforklarlige årsager var skyld i min lave hastighed - så snart jeg skiftede det gik jeg fra 5/20 til ca 45/45 med kabel. Kørte jeg med powerlines var hastigheden ca 25/25 og trådløst ca 22/22.

Hvordan et kabel så pludselig kan tabe så meget hastighed mere eller mindre fra den ene dag til den anden er et mysterie :)