Avatar billede friiiiis Novice
13. august 2013 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

OnKeyDown og ArrowUp

Hej,

Hvordan "fanger" jeg at brugeren har trykket på PilOp, PilNed, PilVenstre og PilHøjre? Altså hvilke key repræsentere PilOp, PilNed, PilVenstre og PilHøjre i OnKeyDown og hvordan fanger jeg dem i OnKeyDown?

Hvor på internettet finder jeg en oversigt over de her keyboard koder? Jeg har søgt på internettet efter "Delphi keyboard keys" mend et giver ikke rigtigt noget fornuftigt...
Avatar billede kroning Nybegynder
13. august 2013 - 12:17 #1
http://delphi.about.com/od/objectpascalide/l/blvkc.htm

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
  Shift: TShiftState);
begin
    if key=vk_up then beep;
end;
13. august 2013 - 17:04 #2
HEJ,

Bare en lille kompletteringa fa Kronings indlæg:

I din HJÆLP søg på "KEY Codes" (uden ""), der har du dine "taste-navne".

Kr
Avatar billede friiiiis Novice
23. august 2013 - 13:56 #3
kroning/Snestrup - smid et svar...
Avatar billede kroning Nybegynder
23. august 2013 - 16:48 #4
Svar
23. august 2013 - 18:08 #5
HEJ,

Da jeg ikke samler point kan du give dem alle til ham.

Held og lykke .

Kristian