Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Google maps på hjemmeside

Jeg har en side hvor man i felter kan indtaste længde- og breddegrad i forbindelse med en aktivitet i en bestemt by. Der placeres derefter en nål det pågældende sted.
Så langt så godt. Problemet er, at når man kommer ind på siden ser det sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/418467

Jeg vil selvsagt gerne have det sådan (eller en længere fra, i hvert fald Danmark): http://peecee.dk/upload/view/418468

Hvordan løser jeg det?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:24 #1
Er det omstændigt - ikke nødvendigvis en detaljeret forklaring, blot et hint (der naturligvis er til at forstå / komme videre med).
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:24 #2
Et eller andet jeg kan bruge ...
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:34 #3
Okay. Har opdaget det skal ordnes i en php fil.

Er der så nogen der kan fortælle mig bredde- og længde grad for Danmark. Kan jeg underligt nok ikke finde når jeg søger.

Jeg skal skrive det ind (sammen med tal for at zoome ind).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2013 - 18:34 #4
Hvad er det for en metode du anvender til at få Google Maps på siden. Og et link vil være fint.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:35 #5
PS. Oplyst længde og breddegrad giver selvsagt ikke 100 point. Vil give 60 for de to tal. Er stadig meget.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:38 #6
Det er ikke noget jeg har lavet. Det er bygget ind i forvejen.

Jeg har fundet en supporttråd med følgende tekst:

Is it possible to let the event map show just one country by deafult. Where can I find the file to change the default area?

1. Open the template_events.php file and in line 70-71 you will see this:

zoom: 2,
center: new google.maps.LatLng(0, 0),

The zoom parameter is responsible for the zooming of the map (increase it to go closer) the second one expects the lat,long coordinates (0,0) enter yours :)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:40 #7
Er så tallene hertil jeg mangler at finde ud af:

the second one expects the lat,long coordinates (0,0) enter yours :)
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:42 #8
Hvis der er nogen som ikke ved det:

Latitude = længdegrad
Longitude = breddegrad
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2013 - 18:42 #9
Ingen point til mig, men der hvor jeg bor er 56.097, 10.090  - og det er vist rimelig pænt midt i Danmark.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 18:55 #10
Okay. har fundet ud af det.

Er mig der åbenbart ikke er helt kvik. troede der fandtes to tal for Danmark som helhed. Men efter at have tænkt lidt, kan jeg godt se problemet i det. :)

Har fået alle tre dele rettet i php filen. Og det fungere perfekt! :)

Tak for hjælpen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2013 - 20:32 #11
Så skal du vist selv lægge et svar, og selv acceptere det. Bruge pointene til noget andet.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2013 - 20:49 #12
Ok. Tak.