Avatar billede Zhlask Nybegynder
10. august 2013 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Check Ethernet port

Hej ! der er sket det at lynet har i dag slået ned i vores hus og jeg kan ikke længere få forbindelse til min computer igennem ether kabel.. er der en måde hvor jeg kan checke om der stadig er liv i porten ? :)
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. august 2013 - 21:32 #1
er der lys i porten med det kabel der sidder i nu ?
ellers prøv at skifte kabel, hvis ikke det virker prøv at skifte port i router, hvis det ikke virker prøv evt et billigt pci netkort
Avatar billede Zhlask Nybegynder
10. august 2013 - 21:36 #2
Der er et svagt lys ved porten som plejede at lyse op (kraftigere end det gør nu) når der var sat kabel i og som slukkede når jeg tog det ud men nu lyser den bare svagt men permanent
Avatar billede Zhlask Nybegynder
10. august 2013 - 21:36 #3
Det skal også siged at der er brugt flere kabler og at de virker begge to (har testet på en anden computer) og har også prøvet alle porte på routeren
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. august 2013 - 22:05 #4
hvor gammel er computeren hvis der har været lyn ind over den ville jeg ikke bevæge mig ud i ret meget størrere rep men istedet kontakte forsikringen hvis det er en ny pc. eller ville jeg sige det var det tage hdd ud og købe en ny pc
Avatar billede Zhlask Nybegynder
10. august 2013 - 22:12 #5
Den er 2 snart 3 år gammel men det kan godt være at jeg bare skal have fat i forsikringen og lave en ny.. har også problemer med at den fryser i opstart og at jeg får FPS lags inde i spil efter lynet
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. august 2013 - 22:56 #6
at den fryser ved opstart kan være en gedin oprydning af din maskine kunne hjælpe på det. netkortet kan jo evt. købes her

http://www.computercity.dk/product/1520142/d-link-10-1000-dge-528t?ref=section&sec=123269331232675612326456

men igen når der har været lyn hen over den og alderes taget med i overvejelserne også så nej
Avatar billede Zhlask Nybegynder
10. august 2013 - 23:48 #7
Det er først efter lynet at jeg er begyndt at få fejl :) tror mit bundkort i sig selv ikke kom helt uden om det.. har oplevet at den ikke kan finde det ved opstart
Avatar billede sadolin1978 Novice
11. august 2013 - 10:06 #8
kontakt forsikringen og anmeld det hos dem. Hvis du vil have lidt bud på en ny pc så opret en ny tråd herinde, der er sikkert mange der vil hjælpe dig med at finde den rigtige til den rette pris
Avatar billede Zhlask Nybegynder
11. september 2013 - 13:42 #9
Tak for hjælpen :)