Avatar billede bennyfranz Nybegynder
05. august 2013 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

monitorering af SQL-kald

Hej

Hvordan kan jeg overvåge hvilke SQL-kald der bliver sendt til en SQL-server (SQL Express 2008) samt hvilke svar der bliver sendt retur??

Synes ikke jeg kan finde det rette værktøj..

Mvh Benny
Avatar billede Syska Mester
15. august 2013 - 12:52 #1
SQL Server Profiler som er med i Standard og Enterprise udgaven af SQL Server.

Kender ikke andet der kan på en god måde.
Avatar billede bennyfranz Nybegynder
23. august 2013 - 10:05 #2
Hmmm... Synes ikke jeg kan finde andet end 'Activity Monitor', men her kan jeg vist ikke se alle kald/svar..
Avatar billede Syska Mester
23. august 2013 - 14:09 #3
SSMS er ikke det samme som SQL Profiler.

SSMS har "Activity Monitor" som jeg ikke helt er klar over hvad er, men det er ikke den jeg snakker om.

Som skrevet i første indlæg: SQL Server Profiler som er med i Standard, Enterprise og Dev udgaven af SQL Server.

Dvs hvis du kører SQL Express, så har du den ikke.
Avatar billede bennyfranz Nybegynder
23. august 2013 - 14:15 #4
OK.. Så forstår jeg bedre..

Tak for hjælpen..
Avatar billede Syska Mester
23. august 2013 - 14:22 #5
og så tager du selv point :-)
Avatar billede bennyfranz Nybegynder
23. august 2013 - 14:43 #6
Nej det var sgu' ikke meningen..

Jeg klikkede hvor der var et felt for accept af svar.. Det var der udfor mine indlæg. Det var der ikke udfor dine.. Troede det var sådan det skulle være..

Kan det laves om så gør jeg gerne det...