Avatar billede Rune Sommer Mester
01. august 2013 - 11:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

FB-konto midlertidig låst pga. Malware i browseren... NOT!

Jeg er ved at få PIP af Faceboooks "Din konto er midlertidigt låst". Årsagen skulle være Malware i min browser (SRware Iron nyeste version). Jeg har intet problem med at logge på fra samme computer med alle mine andre browsere; IE10, Firefox, Chrome.

Jeg bliver bedt om at hente et lille program (fra FB's side) og installere det. Men det virker ikke. Og i samtlige af deres hjælpe-filer på deres hjemmesider skriver de "vi kan sende dig... ", "Vi skal verificere ...". Men intet sted skriver de, hvordan jeg kommer i kontakt med dem, så de netop kan verificere at jeg altså ikke har noget som helst Malware i hverken PC eller browser.

Billeder af hvad jeg modtager af tekst, er lagt ind i et PDF-dok som kan ses/hentes her: http://gupl.dk/699734/

Det jeg mangler svar på er: hvordan kommer jeg videre? Hvordan får jeg min konto låst op igen fra kun denne ene browser?

(mange points udloves, da det er et virkelig irriterende problem)
Avatar billede LNG.DK Novice
01. august 2013 - 11:34 #1
Hvad er grunden til at du ønsker at benytte denne browser?

Oftest er browseren det største sikkerhedshul og du har valgt at bruge et relativt ukendt produkt, hvilket nok også er det FB reagerer på.

Går ud fra at du har lavet et scan for at sikre dig at du ikke har malware?
Avatar billede Rune Sommer Mester
01. august 2013 - 11:44 #2
diggs - jep. Jeg har scannet for malware.
Jeg har 3 computere i husstanden og bruger uden problemer Facebook på de andre computere der også kører med SRware Iron. Iron er blot en let modificeret Chrome-browser. Jeg bruger primært Iron og Chrome, da jeg bruger den ene browser til arbejde og den anden til privat-brug.
Problemet er kun på denne ene computer. Hvis det havde været browseren, ville de andre computere også "brokke sig". Jeg kører iøvrigt Win7 på alle PC'er. Hvis det havde været en "blokering" af min profil, burde jeg heller ikke kunne logge ind på nogen andre browsere.
Det er netop det, som er træls. Det er et meget specifikt lokaliseret problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2013 - 16:28 #3
Prøv at køre AdwCleaner på den og se om det ændrer noget:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg. Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2013 - 16:29 #4
Har du også renset med CCleaner?
Avatar billede Rune Sommer Mester
01. august 2013 - 18:05 #5
Så er CCleaner og MalwareBytes kørt en grundig scanning af hele systemet.
MSE har kørt en grundig scanning.
Adwcleaner-loggen er postet nedenfor:

# AdwCleaner v2.306 - Logfil lavet d. 01/08/2013 kl. 17:23:08
# Opdateret d. 19/07/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Professional Service Pack 1 (32 bits)
# Bruger : KontorRune7 - PC01
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : D:\Desktop7\adwcleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Mapper Slettet : F:\Program Files\Common Files\DVDVideoSoft\TB

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16635

[OK] Registeret er rent.

-\\ Mozilla Firefox v22.0 (da)

Filer : F:\Users\KontorRune7\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\m9oa6s96.default\prefs.js

[OK] Filen er ren.

-\\ Google Chrome v28.0.1500.95

Filer : F:\Users\KontorRune7\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

-\\ Chromium v28.0.1550.0

Filer : F:\Users\KontorRune7\AppData\Local\Chromium\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [316 octets] - [01/08/2013 17:22:23]
AdwCleaner[S2].txt - [1165 octets] - [01/08/2013 17:23:08]

########## EOF - F:\AdwCleaner[S2].txt - [1225 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2013 - 18:21 #6
Respekt. Kan se du passer på når du installerer programmer fra internettet. Ikke noget unødvendigt skrammel i browseren i følge log fra AdwCleaner.
Heller ikke noget snavs fra Malwarebytes?
Har du overvejet en online scanning?
Avatar billede Rune Sommer Mester
01. august 2013 - 19:41 #7
Tak tak for roserne :)
Ja, jeg er meget bevidst om hvad jeg bruger min computer til, og hvad man ikke skal klikke på osv. Det er også derfor det irriterer mig grænseløst, at Facebook skriver "Din browser er inficeret med Malware... er muligvis blevet inficeret, da du klikkede på et link for at se en 'chokerende video' fra en ven". Jeg har netop aldrig klikket på de lamme links og min computer har ikke malware eller virus. Men alligevel har FB låst min konto - men så kun på denne ene browser på denne ene computer.

Men rent faktisk så er der et "breakthrough". Efter de omfattende scanninger (dog uden detektion af malware/virus) og efter CCleaners/AdwCleaner slettetogt, har jeg lige testet FB igen med Iron-browseren. Og nu virker det rent faktisk.
Det må være en midlertidig internetfil der har ligget og rumsteret. Det forstår jeg så heller ikke, da jeg har Click&Clean-udvidelse til Chrome og Iron-browseren. Den er sat til automatisk at slette Temp-filer, cache, coockies og midlertidige internet-filer når browseren lukkes ned.

Anyway. Det virker :D :D

220661 -> smider du et svar?
og iøvrigt tak for god assistance :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2013 - 19:49 #8
Got der kom hul igennem. Lægger et svar her.
Tak for roserne, og velbekomme :-)