Avatar billede Staffix Nybegynder
28. juli 2013 - 17:19 Der er 1 kommentar

Trådløst internet virker, men min kabel opkobling virker ikke! 200 point!

Dav!
jeg har brug for noget hjælp/vejledning ang. mit internet!
issue;
mit trådløse netværk virker helt fint, men jeg bruger min stationær til mine dokumenter osv. så jeg skal også bruge netværk på den.. så jeg har kabel "opkobling" på den, MEN... efter kraftigt uvejr virkede internettet på den stationære ikke (på alle vores stationære!) så jeg snakkede med en kammerat der sagde jeg skulle tage min PC med til ham - so i did, det virkede KUN hvis man brugte sådan en.. apple usb dims.. så jeg købte sådan en i god tro om at det ville virke.. men det gør det stadig ikke!
(regner med netkortet er brændt af :S)

når jeg ringer til Telenor, siger de at der er internet i huset.. men de kan så også se at der kommer internet "ud" til port 3 (som jeg bruger til den stationære).

Jeg mener selv at jeg har søgt internettet "tomt" for information, desværre uden held :(

Nogen råd?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2013 - 18:42 #1
Hvis du går i enhedshåndteringen, kan du så se om den melder fejl på netkortet som sidder i bundkortet?

Er netkortet gået kan man sagtens købe et man sætter i et ledigt pci stik.
http://www.avxperten.dk/netvaerkskabel-og-tilbehoer/netvaerkskort/netvaerkskort.asp?gclid=CLCdvMvQ0rgCFcZd3god5jgAGg

Hvis ikke det interne bliver deaktiveret når man sætter et indstikskort i, skal man i bios og deaktivere.