Avatar billede vvha Praktikant
18. juli 2013 - 10:12 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lukke mails ind på to maskiner

Jeg har en stationær pc'er og har lige fået en Ipad. Når jeg lukker mails ind på min stationære pc kan jeg ikke lukke de samme mails ind på min Ipad. Men hvis jeg først lukker mails ind på min Piad, kan jeg sagtens lukke de samme mails ind på den stationære. Jeg har snakket med Appel, og de siger, at det er et indstillingsspørgsmål i Microsoft - hvor finder jeg det?
18. juli 2013 - 10:15 #1
Hvilket mailprogram bruger du på pc'en?
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2013 - 10:16 #2
I dit mailprogram på den stationære skal du have den til at lægge en kopi på serveren.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2013 - 10:18 #3
Eller endnu bedre. Hvis du kan køre IMAP, så bliver det ens på begge/alle maskiner. Dvs hvis du sletter på den ene maskine så sletter du på alle, opretter du en ny mappe, så ses det på alle maskiner osv. Alt bliver styret fra serveren.
Avatar billede vvha Praktikant
18. juli 2013 - 10:29 #4
XP og Outlook 2007
Avatar billede vvha Praktikant
18. juli 2013 - 10:31 #5
Michael: Hvordan gør jeg det?
Det fungerer jo udmærket når jeg gør det omvendt?! Jeg har snakket med Yousee og de siger at mine mails ligger på deres server for evigt.
Avatar billede vvha Praktikant
18. juli 2013 - 11:18 #7
Michael - Det virker - tak for det. Får du point automatisk?
Avatar billede vvha Praktikant
02. august 2013 - 10:24 #8
Jeg har åbenbart ikke lukket ned - hvordan gør jeg? Jeg håber at Michael har fået point?
Avatar billede vvha Praktikant
03. august 2013 - 15:13 #9
Michael giver du mig et svar, så jeg kan acceptere og du får dine point?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. august 2013 - 17:32 #10
Ellers tak, samler ikke på point. Accepter bare dit eget svar, så spørgsmålet lukkes.
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2013 - 00:20 #11
Lige en ekstra oplysning til vvha:

Når du bruger den indstilling, skal du være opmærksom på, at på et tidspunkt løber din mailkonto fuld, og så vil du ikke kunne modtage mails inden du sletter nogen eller alle mails på din webmail.
Det vil derfor være en god idé en gang imellem at logge ind på din webmail, og tømme postkassen.
Avatar billede vvha Praktikant
06. august 2013 - 15:55 #12
Hvorfor gør den det? Kan du fortælle mig, om man ikke kan undgå det, jeg synes det er irriterende at skulle gå så tit på Web mail så tit - er der næsten aldrig.
Avatar billede vejmand Juniormester
06. august 2013 - 19:00 #13
Det gør den, fordi du laver en opsætning som aldrig sletter dine mails fra webmail.
I min (TDC) kan jeg max gemme 1 GB eller 50.000 mails.
Når én af disse er overgået, kan man ikke længere modtage mails.

Så vidt jeg ved, er den eneste måde at undgå det, ved at sætte den ene computer til at slette mails, den henter.
Men så er det jo vigtig du altid åbner den anden først, så den henter dine mails inden du åbner den som sletter dem på webmailen.

Det er muligt du via Yousee kan få en større mailboks, det ved jeg ikke.

Ellers er du nødt til at logge ind på webmailen en gang imellem, og manuel tømme den. Det er nok ikke så ofte, men det kommer jo an på hvor mange og hvor store mails (vedhæftede filer) du modtager.

Jeg har søgt efter en indstilling som automatisk sletter mails efter f.eks. 1 mdr. men har ikke fundet det i min Webmail.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2013 - 11:06 #14
Næ, men du kan vel få Outlook til at fjerne meddelelser på serveren efter et antal dage? Nu er det lang tid siden jeg selv har brugt Outlook, men sådan fungerede det i hvert fald dengang.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2013 - 11:10 #15
I punkt 4, er der sat flueben i "Fjern meddelelser på serveren efter 10 dage", så sletter den vel de meddelelser der er hentet, efter 10 dage?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2013 - 11:33 #16
michael_stim >> Du har helt ret, jeg undskylder mange gange min dårlige rådgivning/indblanding, jeg var ikke opmærksom på denne mulighed.
Ved ikke lige hvordan jeg kunne overse det.....godt du fik det på plads, tak for det.
Avatar billede vvha Praktikant
10. august 2013 - 17:20 #17
Dejligt at vide at det ikke er nødvendigt. Michael kan du sige mig, hvor jeg tjekker de 10 dage og er det ikke kun på serveren de slettes, altså ikke på TDCs mail?