Avatar billede EveryMA Mester
13. juli 2013 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvis datoen er større end idag

Hej,

Jeg har forsøgt mig med forskellige metoder, men har ikke fundet nogen løsning.

jeg har nogle posts som udskrives fra databasen, men den skulle meget gerne undgå at udskrive de posts som er forældet. Dvs. hvis en dato er placeret til den 12. juli 2013 (igår) jamen så skal den ikke udskrives.

xDato = date
sql = "select .... where dato => '" & xDato & "' ..

det er én af de metoder jeg har forsøgt med, men jeg forstår ikke helt hvordan man ellers skal kunne sørge for det. For dato er jo ikke rene tal. Der jo / eller - med i.
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2013 - 17:24 #1
Hvis du vil sammenligne på datoer så sørg for at arbejde med datoer - se fx

http://www.eksperten.dk/spm/827067?fullscreen=1&Esession=
Avatar billede EveryMA Mester
13. juli 2013 - 18:26 #2
"Jeg har forsøgt mig med forskellige metoder, men har ikke fundet nogen løsning."

hvem siger jeg ikke arbejder med datoer?
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2013 - 19:28 #3
Ud fra dit eksempel at bedømme gør du i hvert fald ikke - det er derfor jeg henviser til en brugbar løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2013 - 20:27 #4
EveryMA - nu skal du ikke blive sur - men har du prøvet med datoen i mm-dd-yyyyy format, og omgivet af #
Det er det, der typisk virker.
' er til tekst felt.

jf #2
sql = "select .... where dato => " &  DBDate(Now()) & " ..
Avatar billede EveryMA Mester
13. juli 2013 - 20:50 #5
claes - det har jeg faktisk ikke. jeg har udelukkende kørt med yyyy-mm-yy metoden. måske skulle jeg prøve at lave det om så det er i en anden format.
Avatar billede EveryMA Mester
24. maj 2014 - 20:26 #6
Jeg kom helt fra det - fik lavet det på en anden måde, hvor jeg kørte uden om at den skulle hente info via. sql-sætningen.

claes og keysersoze  smid svar så deler jeg i mellem jer.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. maj 2014 - 20:48 #7
Bare hold mig ude af point.
Avatar billede keysersoze Guru
25. maj 2014 - 01:27 #8
svar