Avatar billede ksor Mester
27. juni 2013 - 20:10 Der er 4 kommentarer

Åbne et nyere projekt i Visual Studio 2008 ???

Jeg har downloaded et project til en NYERE udgave af Visual Studio end den jeg har - min er 2008.

Når jeg åbner sln-filen, får jeg beskeden, at det er til en nyere version, og projektet kan ikke åbnes.

Jeg har prøvet at åbne sln-filen i en teksteditor og rettet versionsnummet fra 12.00 til 08.00 - så kan den åbnes, men en del filer kan ikke indlæses.

Jeg har forbindelse til programmøren af det oprindelige projekt - kan man få HAM til at gemme det på en speciel måde eller hva' ... ?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2013 - 20:57 #1
Med overvejende sandsynlighed nej da en nyere version af VS også betyder en ny version af .NET, som din version ikke understøtter, men det kan din programmør formentlig bedre svare på.

Hvis det kun er filer der ikke kan læses kan det måske bare være nogle referencer din programmør ikke har medsendt.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2013 - 21:30 #2
VS 2008 = .NET 3.5
VS 2010 = .NET 4.0
VS 2012 = .NET 4.5

hvis applikationen kan koere paa .NET 3.5, saa kan du lave et nyt project i din VS2008 og hente source code filerne ind (fixe project settings hvis noedvendigt).
Avatar billede Syska Mester
29. juni 2013 - 12:05 #3
Eller bare hente en express version af visual studio 2012 og leve med de begrænsninger.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:38 #4
ksor?