Avatar billede per2edb Praktikant
24. juni 2013 - 20:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra Access til Excel hvor Access filer skal kunne opdateres uden at lukke Access

Jeg kalder en Excel side fra Access 2013. På Excel siden er der 4 tabel filer importeret fra Access. Problemet er Excel ikke kan opdateres medens Access er åben. Jeg kan leve med de 4 filer midlertidigt lukkes, men jeg kan ikke leve med Access skal lukkes ned.

Har i koder der feks:
1) Midlertidigt lukker de 4 tabel filer i Access
2) Hopper til Excel, som så kan opdateres
3) Går tilbage til Access når Excell lukkes og genåbner de 4 tabel filer i Access.

Nb Access skal ikke bruges medens jeg er i Excel, men jeg kan ikke leve med Access lukkes helt ned
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2013 - 21:05 #1
I think you need to give more information so we get some idea as to how your trying to update Excel.

And be more precise in what your writing.

EG: " Midlertidigt lukker de 4 tabel filer i Access"

filer???
Do you mean files or tables?
Avatar billede larsgrau Forsker
24. juni 2013 - 21:20 #2
Er det Tabeller i Access der skal lukkes eller er det filer i excel der skal lukkes ?
Avatar billede per2edb Praktikant
24. juni 2013 - 21:49 #3
1) 4 Filer (File1,File2..)lukkes i Access lige før Excel kaldes
2) Excel kaldes
3) De 4 Filer er i forvejen importeret fra Access, men
  de er ikke opdaterede med nyeste Access data
4) Her er problemet. Excel kan ikke opdateres med Access
  filerne åbne i Access.
5) Altså skal Access filerne lukkes lige inden Access forlades.
  som beskrevet i pkt 1)
6) Selvfølgelig kunne jeg lukke hele Access helt ned lige inden
  Excel kaldes, men det bliver alt for brugeruvenligt at skulle
  lukke Access op forfra.
7) Når Excel lukkes vendes der tilbage til Access, men her er de
  4 Filer nu lukkede
8) De lukkede 4 filer i Access skal derfor genåbnes

KORT:
File1,File2... lukkes i Access
Excel kaldes
Når Excel lukkes vendes tilbage til Access
File1,File2..Åbnes i Access
Avatar billede per2edb Praktikant
28. juni 2013 - 15:52 #4
ingen svar så jeg lukker