Avatar billede revica Nybegynder
21. juni 2013 - 12:46 Der er 4 kommentarer

ASUS m5a97 LE R2.0

Hej

Jeg har et problem med ovenstående motherboard.

jeg har lige installeret motherboardet, men der kommer ikke noget billede på skærmen.

Ram, grafikkort, monitor osv. er tjekket på en anden maskine og virker fint.

Der kommer ingen bip lyde fra BIOS, men diverse blæsere osv kører fint og harddiske starter op.

Er der nogen af jer der kender til problemet og kan hjælpe mig.
Avatar billede Blandy Praktikant
21. juni 2013 - 12:51 #1
er der overhovedet et intigreret højtaler på det bundkort? Synes jeg aldrig der er længere.

Kommer der ikke en gang et BIOS post billede?

Prøv evt lige at resette din bios på motherboardet. Kan være at det bundkort du har købt, har været taget ud til kontrol på fabrikken. Så er det nogle gange at de har lavet lidt om på instillingerne, så den f.eks er sat til at bruge onboard grafik.
Avatar billede revica Nybegynder
21. juni 2013 - 12:56 #2
Der er ingen integreret højttaler, men har sat en "løs" på bundkortet så der burde være "hul" igennem på det punkt :-)

Der kommer intet BIOS billede, der kommer overhovedet ingenting, og skærmen står bar i standby.

Reset af bundkort er prøvet uden held, samme bøvl
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2013 - 13:22 #3
Formoder at bundkortet er monteret med de afstands stykker der skal holde afstand fra kabinettet?
Avatar billede revica Nybegynder
21. juni 2013 - 13:30 #4
det har du nemlig helt ret i :-)