Avatar billede Casperchr Nybegynder
19. juni 2013 - 14:54 Der er 9 kommentarer

Usb indgange

Hej

I dag da jeg åbnede min bærbar ( dell xps 15 ), var der ingen af mine usb indgange der virkede.
Jeg har prøvet alt muligt, men uden held.
Jeg har prøvet at systemgendanne min bærbar.
Nogle der ved hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. juni 2013 - 16:20 #1
Du kan jo starte med at sige hvad "alt muligt" er, så vi ikke giver dig forslag som du allerede har prøvet.

Men jeg gør det alligevel. Prøv at gå ind i enhedshåndteringen og fjern dine USB-porte og genstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 16:20 #2
Hej og velkommen til Eksperten. Her er en lille vejledning da du er ny bruger af Eksperten:

Det normale er at skrive i kommentar, indtil løsningen findes.
Svar bruges normalt kun af hjælperen, da svar er den eneste mulighed for at uddele point.
Man behøver ikke nødvendigvis at lukke med en løsning. Har hjælpere kommet med brugbare indlæg, kan man godt honorere dette.
Det gøres ved at spørger i tråden beder denne/disse hjælpere om svar og accepterer dem alle. Man kan give point forskelligt til alle hjælpere, eller dele lige over. Det fremkommer af den boks der kommer til syne.Kommer der ikke en løsning på problemet og ikke nogle brugbare indlæg,lægger spørger selv et svar og lukker tråden, når denne er opgivet.
Du kan i denne video se hvordan en tråd lukkes:
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

Til dit problem:
Den systemgendannelse du har lavet, er du sikker på de virkede på det tidspunkt?
Har du prøvet inde i enhedshåndteringen at vælge at fjerne usb enhederne, og derefter prøve at genstarte pc?
Har du kontrolleret at der evt er en indstilling i bios der lukker strømmen af for usb portene?
Er ikke klar over om man kan lukke dem ned inde i strømstyringen, men har du tjekket der?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 16:22 #3
Hej Michael. Der var du godt nok 1 sekund hurtigere end jeg.
Men jeg skulle jo så også skrive noget mere end hvad du gjorde ;-)
Avatar billede Casperchr Nybegynder
19. juni 2013 - 16:40 #4
Har prøvet det hele, intet virker
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2013 - 16:55 #5
Hvordan ser portene ud i enhedshåndteringen?
Står de som om at de virker?
Har du anmærkninger i din enhedshåndtering i øvrigt?
Man kunne evt prøve at opdatere drivere.
Slimdrivers kan måske hjælpe dig her:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)
+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. juni 2013 - 09:42 #6
Hej Casperchr

Hvis du sender mig en privat besked, med dit servicetag, vil jeg meget gerne undersøge sagen nærmere, og se om vi ikke kan finde en løsning.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede DellLytter Nybegynder
20. juni 2013 - 11:19 #7
Prøv at opdater BIOS & Chipset driveren. Du finder de nyeste her: http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/rc1077943/DriversHome/ShowProductSelector?fkey=Drivers_PS

Indtast blot servicetag, og siden finder automatisk de relevante drivers til din specifikke maskine.

Hvis dette ikke virker, så prøv at sætte et ekstern keyboard til, og prøv om du kan bruge keyboardet i BIOS. Kan du bruge keyboard i BIOS, men ikke Windows, så skal du lave en re-install af Windows, hvilket du kan få hjælp til her: http://www.dell.com/support/troubleshooting/dk/dk/dkdhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?c=dk&l=dk&s=dhs&docid=52182_sv

Virker dette heller ikke, vil jeg tro, at vi skal have skiftet motherboard.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede DellLytter Nybegynder
12. juli 2013 - 07:30 #8
Fejlen skyldes et problem med dit motherboard, og dette er blevet skiftet ved reparation. Du skulle få maskinen retur indenfor ganske kort tid.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juli 2013 - 16:23 #9
afmelder tråd her