Avatar billede jcl94 Nybegynder
13. juni 2013 - 17:58 Der er 4 kommentarer

Hurtig hjælp til "en til mange" relation

Hejsa!
Jeg sidder og skal op i IT eksamen imorgen.. og nu bliver jeg ligepludselig i tvivl om det ER diagram jeg har lavet (har trukket noget med php og databaser) er korrekt i forhold til hvad jeg vil have det til.

Mit problem ligger i koblingen mellem tabellerne.

Jeg skal gerne have koblingen sådan så en kategori kan have mange apps, og en app kan have mange donationer.

Jeg er rimelig sikker på at den er rigtig med en app kan have mange donationer men jeg kan ikke få drejet i mit hovede om relationen vender rigtigt mellem apps og app_kategori.

billede af ER modellen.
http://imgur.com/RiWurxX

Et klogt hovede der kan hjælpe her??
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2013 - 18:50 #1
app - app kategori

ser rigtig ud

mange apps - en app kategori

app - donation

ser forkert ud

mange apps - en donations
Avatar billede jcl94 Nybegynder
13. juni 2013 - 19:28 #2
Rigtig mange tak!

kunne også godt se at der logisk måtte være en af dem der vendte forker! Kunne bare ikke lige se hvilken!
Men igen TAK!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2013 - 19:40 #3
saa smider jeg et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:42 #4
saa mangler du bare at acceptere