Avatar billede jumida Nybegynder
10. juni 2013 - 16:34 Der er 7 kommentarer

film fra pc til tv via HDMI - dårlig kvalitet

Hej
Jeg har forsøgt at se film (fra netflix), som jeg overfører fra min labtob via hdmi-kabel til min fladskærm. Men kvaliteten er ringe, billedet kører i små ryk ( ligesom når man spoler en dvd film frem på dobbelt hastighed). Er der nogle der ved hvad problemet kan være. Labtop er 1 år gammel, fladskærms-tv er nyt.
10. juni 2013 - 16:42 #1
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken 'afspiller' ?

Er det også sådan ved den 'normale' skærm ?

Hvad med afspilning af LOKAL liggende videofilm ? (Altså ikke fra 'nettet')
Avatar billede jumida Nybegynder
10. juni 2013 - 16:49 #2
Styresystemet er windows 7. Dvd-afspiller ved jeg ikke, jeg har ikke computeren ved mig lige nu, men det er bare afspilleren som den er født med. Ingen problemer på der "normale skærm".Har ikke prøvet med LOKAL liggende film
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2013 - 17:10 #3
Hvad hvis du ændrer skærmopløsningen / Hz på tvet igennem windows?
Avatar billede jumida Nybegynder
10. juni 2013 - 17:16 #4
Hvordan ændrer man Hz på tvet igennem windows?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2013 - 17:28 #5
Har du nvidia/ati eller intel grafikkort? Du burde have et slags kontrolpanel fra en af følgende der i kan du ændre hz (lang tid siden jeg har rodet i win7 så ved ikke hvor i den man kan ud over det nævnte)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juni 2013 - 17:29 #6
En anden ting er du bør lave 2 skriveborde og ikke kun 1 som spekles på begge skærme
Avatar billede jumida Nybegynder
10. juni 2013 - 17:38 #7
ok, jeg kigger nærmere på det når jeg sidder ved min computer, tak