Avatar billede nickwebdesign Nybegynder
06. juni 2013 - 15:11 Der er 3 kommentarer

Opdatering af information automatisk på 2 hjemmesider

Hej folkens.

Jeg står og er webadministrator for en hjemmeside, og er nu blevet bedt om også at være webadministrator for en deres søsterselskab.
Jeg står så og skal lave en lidt special feature.
Her kommer den:

Lad os kalde hjemmesiderne "A" og "B". Når ændrer noget på en varer på hjemmeside "A" skal det ændres således på hjemmeside "B" indenfor 24 timer automatisk.
Det vil sige at hvis jeg vælger at skrive "2010" istedet for "1995" på hjemmeside "A" så skal den ændre det fra "2010" til "1995" på hjemmeside "B" også. Men dette skal også kunne kører den anden vej.
Så hvis jeg ændrer noget på hjemmeside "B" så skal den også ændre det på hjemmeside "A". Så det er faktisk 2 hejmmesider der skal hente informationer fra hinanden.

Er der nogle der ved om dette er muligt, i så fald hvad hedder det og måske endda hvordan laver man det? Hvis der er nogle der har nogle links  ville dette være perfekt!!
Håber i forstår hvad jeg mener.

Tusind tak på forhånd.

Nicolai B. Knudsen
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2013 - 16:05 #1
Det kommer jo meget an på hvordan hjemmesiderne er opbygget.

Bruger de CMS ?

Eller bliver de data der bliver vidst på hjemmesiden hentet fra en database?

eller noget helt tredje?

Hvis det er database, kan man gå ind og kigge hvem der har det nyeste inden for det sidste døgn og opdatere derefter hver nat inden midnat.
Men det er lidt svært at sige.
Du har ikke givet os meget at gå efter.
Er det en HTML Side? Hvilket jeg tvivler?
Bliver det brugt Drupal PHP? eller måske Umbraco .NET?
eller noget andet?
Avatar billede nickwebdesign Nybegynder
06. juni 2013 - 16:12 #2
Begge hjemmesider bruger "Dandomain" Hvilket jeg ikke har så meget erfaring i.
Avatar billede keysersoze Guru
06. juni 2013 - 23:11 #3
Hvis det er dandomains egen shopløsning vil det nok være lettest at spørge dem - jeg ved at der er forskellige import/eksport muligheder hos dem, men om det kan sættes op automatisk tvivler jeg lidt på.

Du skal dog også passe på med at de to sider bliver for ens så du straffes for dublicate content hos søgemaskinerne.