Avatar billede jakob1314 Nybegynder
04. juni 2013 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Afinstaller Ubuntu

Hej,

Jeg har nu kæmpet en lang kamp med at få afinstalleret Ubuntu fra min bærbar uden nogle form for held...

Jeg søger derfor hjælp!

Mit CD drev virker som vinden blæser og når jeg prøver at boote fra mit usb for jeg en besked om at jeg skal fjeren al. medie i form af cd og usb og genstarte...

Er der nogle andre mulighedder for at installere windows.
Eller kender i en mulighed for at jeg kan få gennemført et boot via usb?

Fakta:
Bruger: Ubuntu v. 12.10
Vil have: Windows 8
PC: Acer Aspire 5745G

Er desperat for at få en løsning, da det er ved at gå mig på :)

Hilsen Jakob
Avatar billede Jensen DK Novice
04. juni 2013 - 18:54 #1
du skal nok bruge en live CD og fra den formatere partitionen som ubuntu er på.
Avatar billede jakob1314 Nybegynder
04. juni 2013 - 19:01 #2
Ja, har jeg også læst mig frem til, men sådanne live CD er det en man kan købe eller downloade på nettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2013 - 19:28 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2013 - 19:29 #4
du kan jo installere win8 fra usb - og inden da, så kør gparted også fra usb. Der kan du let slette og sammenlægge partitioner, og formatere dem til fx ntfs.
http://gparted.sourceforge.net/liveusb.php
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juni 2013 - 19:31 #5
Alternativt kan din disk jo også monteres som slave i andet system og formateres derfra.
Har man en harddisk dock eller sata/ide adapter kan det gøres over usb.
Avatar billede jakob1314 Nybegynder
04. juni 2013 - 20:15 #6
Tak for svarene alle sammen, jeg vil prøve at arbejde mere med jeres forslag :D jeg kommer tilbage med mere info om hvordan det går :D
Avatar billede jakob1314 Nybegynder
05. juni 2013 - 13:35 #7
Så har jeg fået løst problemet og fået installeret windows 8 :D tak for hjælpen allesammen :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
05. juni 2013 - 15:06 #8
Hvilken løsning virkede?
Avatar billede jakob1314 Nybegynder
05. juni 2013 - 19:27 #9
Det gjorde claes57's idé. :)