Avatar billede Lealerdue Nybegynder
27. maj 2013 - 19:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opretter jeg en ny administrator bruger konto i windows 7?

Jeg skal have oprettet en ny administrator konto i windows 7 på min laptop. Jeg har problemer med at få installeret adobe creative suite på min eksisterende brugerprofil, og efter at have været online med adobe support i 1 time er jeg blevet bedt om at finde ud af, hvordan jeg opretter en ny bruger, så adobe via denne konto kan installere programmerne. Hvem kan hjælpe mig med, hvordan jeg gør det?
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. maj 2013 - 19:34 #1
Brug følgende:

Start -> Kontrolpanel -> Brugerkonti og Familiesikkerhed -> Tilføj eller fjern brugerkonti -> Opret en ny konto

Herunder skal du så markere at der er tale om en administrator konto
Avatar billede Andershoegh Seniormester
27. maj 2013 - 19:50 #2
Avatar billede Lealerdue Nybegynder
27. maj 2013 - 20:45 #3
Det har jeg prøvet, men jeg kan ikke få lov til at oprette en ny bruger, da jeg ikke har oprettet brugernavnet under domænet. Jeg skal både oprette et brugernavn og skrive et domæne. Men hvor administrerer jeg domænet?
Avatar billede Lealerdue Nybegynder
27. maj 2013 - 20:47 #4
"Hvis computeren står i et netværk tilknyttet et domæne, må nye brugere oprettes af administratoren på netværket." Det lader til, at denne computer har været tilknyttet et netværk og et domæne - men det er den ikke længere. Hvordan retter jeg det?
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. maj 2013 - 00:59 #5
Tag et kig og se om du ikke kan ændre det inde under:

Start -> Computer -> Systemegenskaber

Rul ned til området hvor der står "Computernavn, domæne og arbejdsgruppeindstillinger"

Ud for Computernavn skulle der så (udover din computers navn) være et link med "skift indstillinger".

Klik på knappen "Skift" og se om du ikke kan vælge at computeren ikke skal være medlem af noget domæne men en arbejdsgruppe. Kald den f.eks. "WORKGROUP" - navnet er dog underordnet
Avatar billede Lealerdue Nybegynder
08. februar 2014 - 19:50 #6
Mange tak - det løste problemet.
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. februar 2014 - 10:05 #7
Når et indlæg løste problemet, er det ikke meningen du selv skal lægge et svar og tage pointene. I stedet for beder du vedkommende om at lægge et svar, så du kan tildele point til denne.

Kommer du så alligevel til at tage pointene selv, skal du oprette et nyt spørgsmål, henvise hertil og bede hjælper om at afgive et svar. Skriv også gerne et link til det nye spørgsmål i denne tråd.