Avatar billede 177 Praktikant
27. maj 2013 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alt + 2 skifter aktivt vindue til anden skærm.

Jeg har en underlig fejl på min Windows 7 Pro desktop maskine. Der er tilsluttet 2 ens 23" skærme til et NVIDIA GeForce GT610 kort. Når jeg f.eks. skriver dette spørgsmål i Firefox og skriver @ (Alt + 2), skifter Firefox vinduet væk fra min primære skærm og over på den anden skærm (1 -> 2). Når jeg trykker alt + 2 i min Lync eller Outlook, skifter programmet over på min skærm nr. 2. Det er lige meget hvilket vindue der er aktivt... Jeg ved ikke hvilken tastaturgenvej jeg har fået slået til og jeg kan ikke google mig frem til det. Hvordan stopper jeg dette? Den skifter ikke tilbage hvis jeg skriver et @ mere :-(

Hvis jeg formaterer min computer er det nok løst, men det er sidste udvej.

Nvidia driver: 9.18.13.1106
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. maj 2013 - 16:05 #1
@ er altså Alt Gr + 2 og ikke Alt + 2, eller har jeg misforstået det hele?
Avatar billede 177 Praktikant
28. maj 2013 - 11:40 #2
Korrekt... Der stod bare ikke lige Alt Gr på mit tastatur. Der står Alt, som på dette: http://www.buypcsupplies.com/images/cat/38757_xlargenss_ndo4512.jpg
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. maj 2013 - 12:52 #3
OK? Ifølge det tastatur, skal du bruge shift + 2 for at få @. For det er vel det der er problemet?
Avatar billede 177 Praktikant
28. maj 2013 - 13:01 #4
Problemet er beskrevet i det oprettede spørgsmål, men det går ud på at det aktive vindue flytter skærm ved @... For at få et @, skal jeg holde Alt nede og trykke 2. På nogle tastatur hedder denne Alt knap Alt Gr, men det gør den ikke på mit tastatur og derfor skrev jeg Alt. Når man holder Shift nede og trykker 2, får man et "
Avatar billede 177 Praktikant
21. september 2013 - 19:22 #5
Jeg tror bare jeg lukker her... Har formateret computeren og fejlen er væk.