Avatar billede MS2103 Nybegynder
25. maj 2013 - 17:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Standardtekst valgmenu i word-skabelon

Hej Office-eksperter

Jeg vil gerne lave en skabelon i Microsoft Word 2013, der kan spare mig for en masse kontortid på mit vagtarbejde. Mit spørgsmål er:

Hvordan laver jeg en skabelon, hvor jeg kan vælge imellem forskellige standardtekster, fx. i en drop ned menu, og som derefter indsætter den standardtekst jeg har valgt, og kun tillader mig at ændre specifikke dele af standardteksten, fx ord, som navne og tidspunkt. Resten forbliver "låst", for at undgå stave- og grammatikfejl.

Når en "standardtekst" er valgt fra drop ned menuen, må der gerne springe en "ny" drop ned menu frem, under den standardtekst jeg har sat ind. Dvs. den løbende bliver ved, indtil rapporten afsluttes.

Eksempel:

Valgt fra en drop ned menu:

21:00 - Person gik en tur om bygningen og sikrede at alt var i orden.
(ny drop ned menu>)

Det skal kun være muligt at ændre tidspunktet og navnet:

18:00 - Martin gik en tur om bygningen og sikrede at alt var i orden.
19:34 - Sigurd gik en tur om bygningen og sikrede at alt var i orden.
(ny drop ned menu>)

Etc.

Hvordan gør jeg det? Jeg kan simpelthen ikke regne det ud. Hjælpen vil virkelig blive værdsat.
Avatar billede milter Ekspert
25. maj 2013 - 20:24 #1
Prøv at kigge på Lene Fredborgs blog eller håb på, at hun eller andre med samme kendskab til Word får øje på dit spørgsmål:

http://www.thedoctools.com/wordtips/
Avatar billede MS2103 Nybegynder
25. maj 2013 - 20:49 #2
Tak, jeg kendte ikke hendes blog. Den kigger jeg lige på i aften.
Avatar billede MS2103 Nybegynder
29. maj 2013 - 01:43 #3
Jeg har vist fundet en løsning på det her. Jeg bruger autotekst funktionen, med kontrolelementer til redigering.

Det er ikke en køn løsning, men den fungere :)