Avatar billede Azalar Nybegynder
24. maj 2013 - 13:42 Der er 2 kommentarer

Udfordringer med "lookup" Regneark.xlsm

Hej

Jeg håber nogen her, kan hjælpe mig med min udfordring.
Bruger Microsoft Excel 2010, og har arbejdet med et regneark af typen xlsm i over flere år.

Jeg kan starte med at beskrive regnearket. Det består i over 100 forskellige faneblade, hvor hvert faneblad har oplysninger. Der er et bestemt faneblad som laver "lookup" fra et andet.

Desværre er det fortrolige oplysninger, så jeg kan ikke dele selve indholdet, men kan give et eksempel.
Åbner jeg faneblad 1 og står på B15, peger den på faneblad 2 i G9. G9 på faneblad 2 er tom, men i faneblad 1, står der stadig den værdi som var sidstnoterede i G9.
Går jeg op i formel linjen for B15 og ned på cellen igen opdaterer den beløbet fra G9 i faneblad2.

Fanerne har tidligere opdateret automatisk, hver gang en celle blev ændret, men nu ser det ud til, man skal gøre dette manuelt hver gang?

Eventuelle løsningsforslag tages imod med kyshånd.

På forhånd tak
/Azalar
Avatar billede natkatten Mester
24. maj 2013 - 14:25 #1
Tjah, hvis ikke der er makroer/VBA-kode i arket, så er mit umiddelbare bud, at du er kommet il at sætte beregningsindstillingerne til manuel.

Kig på Excel-indstillinger -> Formler (det hedder det i den danske udgave af 2007 som jeg sidder med her).
Avatar billede Azalar Nybegynder
24. maj 2013 - 15:58 #2
Beklager, denne står til automatisk og ikke manuel, så det er ikke der fejlen ligger.