Avatar billede hannemoeller Nybegynder
21. maj 2013 - 15:28 Der er 16 kommentarer

mobil købt i kina

Hej :)
Min veninde har i dag købt en HTC t329w, og hun har sat den op til engelsk og det hele, men den er med HTC market place.. på kinesisk.
Er det muligt at få installeret google play i stedet for og i så fald hvordan ? For lige nu kan hun kun downloade kinesiske apps.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2013 - 15:49 #1
Jeg vil tro det står her hvad du skal gøre.
http://www.htc.com/cn/smartphones/htc-proto-t329w/

Nå spøg til side, hvis hun kan gå på internettet hvorfor kan hun så ikke gå ind på Google play i browsen og download apps derfra.

Den indbygget funktion i HTC, som jeg lige husker det, vil sikkert gå på android marked, det vil måske ændre sig, når der kommer opdateringer til telefonen. Brug browseren i telefonen og søg på Google play.

#1 det er ikke helt ufarligt at roote en telefon man kan ødelægge telefonen for bestandig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. maj 2013 - 15:43 #2
Mon ikke det skyldes den kinesiske censur ;o) Du bliver nok nød til at roote den og installere manuelt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. maj 2013 - 15:52 #3
#2
"#1 det er ikke helt ufarligt at roote en telefon man kan ødelægge telefonen for bestandig. " - Nej, men desværre nok nødvendigt. Det er en kinesisk telefon med kinesisk Google Play pga censur.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. maj 2013 - 15:55 #4
Men vil hun nøjes med browserversionen kan hun selvfølgelig gå ind på play.google.com
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2013 - 16:34 #5
Fra Version2

Pas på med at roote eller jailbreake din telefon, for når det er gjort, kan programmer også få adgang til at køre med root-adgang. Det betyder, at programmet kan få adgang til hvad som helst på din telefon, uden du overhovedet er klar over det. Derfor er det en god idé at tjekke, om dine SuperUser-indstillinger er, som de bør være.

http://www.version2.dk/artikel/saadan-holder-du-din-android-fri-malware-51694
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. maj 2013 - 16:50 #6
At roote en telefon er som at opdaterer/opgraderer en firmware.

Langt de fleste gange går det helt OK
Men som du skriver der er stadig et usikkerheds moment.

Man skal sørge for at have batteriet 100% opladet, og laderen tilsluttet.

Så å kan du hvis strømmen går stadig klarer dig på batteriet, indtil strømmen kommer igen.

Hvad der kan ske med rootningen ved et sådan skift mellem lader og batteri ved jeg så ikke.
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. maj 2013 - 16:50 #7
Skulle ikke have været et svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2013 - 11:43 #8
Nu var det jo ikke et spørgsmål om hvordan man rooter en telefon og hvilke farer dette indebærer ;o) Men om man kan få google play app'en installeret på en kinesisk indkøbt telefon. Og hvad jeg kan google mig frem til, er man nød til at roote den.

Men må nok give jensenjs ret i at det altså ikke er raketvidenskab at roote en telefon.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 15:41 #9
Nu mangler vi bare en kommentar fra hannemoeller eller ender det med at vi sider og diskutere med os selv.

#8 Det syntes jeg, lyder som om, du selv modsiger dig selv.

Nu var det jo ikke et spørgsmål om hvordan man rooter en telefon Men om man kan få google play app'en installeret på en kinesisk indkøbt telefon

- man nød til at roote den.
Så bliver det til et spørgsmål om at roote sin telefon

og hvilke farer dette indebærer

Det bliver man da nød til at forholde sig til. Garantien hvis man skulle få brug for den, er forduftet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2013 - 16:06 #10
Næ, jeg modsiger ikke mig selv. Det er jo op til opretter om denne synes det er værd at roote den. Jeg har kun besvaret opretters spørgsmål, som gik ud på hvordan man får en ikke-kinesisk google play app installeret på telefonen.

Det bliver man da nød til at forholde sig til. Garantien hvis man skulle få brug for den, er forduftet.
Som der er skrevet tidligere, så tror jeg ikke det er sværere at roote sin telefon end det er at opdatere sin BIOS. Så længe man følger beskrivelsen, så er der minimal risiko for at det går galt. Er man usikker kan man evt. aflevere den til sin lokale telefonpusher eller en som har prøvet det før.

Desuden tror jeg der er begrænset med garanti på, hvis køber har erhvervet sig telefonen i Kina ;o)
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. maj 2013 - 16:08 #11
#9
Man skal jo normalt tage højde for garantien, men en mobil købt i Kina er meget meget meget svær at få ordnet på garantien her fra DK

Så det er vel egentligt ligegyldigt.
Jeg er jævnligt i Kina, og har købt mange ting der, udover en række papirer og lige så mange stempler på hvert papir, så kan du ikke bruge det til meget her, selv om du vil betale for reparationen selv.

Er den købt på gaden til en ultra lav pris, så kan man godt glemme alt om garanti.
Mærkevarer som Samsung og sikkert også HTC koster stort set det samme i Kina som i Danmark når man køber det i de etablerede forretninger.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. maj 2013 - 16:12 #12
Opretters spørgsmål ordret:

Er det muligt at få installeret google play i stedet for og i så fald hvordan ?

Mit svar ordret:

Mon ikke det skyldes den kinesiske censur ;o) Du bliver nok nød til at roote den og installere manuelt.

Har du en bedre løsning til at installere en ikke-kinesisk google play app uden at roote, er det selvfølgelig at fortrække.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2013 - 16:17 #13
#11 Det var general - nogle køber deres telefon i DK.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. maj 2013 - 17:47 #14
#13
Der er jeg klar over :-)
Det var om mobilen som er købt i Kina, derfor mit indlæg om garantien der måske bliver ugyldig.
Avatar billede hannemoeller Nybegynder
07. juni 2013 - 16:22 #15
Hej alle sammen :)
Jeg undskylder for manglende svar, men har desværre været uden internet i et godt stykke tid, da vi er i indien nu :)

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er konklusionen at vi bliver nødt til at roote den, for selvom vi er kommet uden for Kinas censur, er der ikke nogen ændring. Er der nogen der ved hvor det kan gøres, så det fungerer i københavnsområdet ?

Den skulle jo helst ikke ende, som en dørstopper ;)
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. juni 2013 - 20:52 #16
Der er en mobil fikser bag Hovedbanen hjørnet Reverdilsgade 1. ned mod halmtorvet, han kan sikkert hjælpe.