Avatar billede soeren96 Nybegynder
13. maj 2013 - 17:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mit tastatur

Hej Eksprten!

Jeg har i nogle dage bøvlet med et problem med mit tastatur. Sagen er den at jeg blot for at prøve det droppede mit Windows 7 og installerede Linux Mint. I starten fungerede Linux Mint perfekt, men pludseligt begyndte mit tastatur at drille. Det der sker er at når jeg trykker "E" skriver den 9/10 gange p, andre gange skriver den bare noget vrøvl, et bogstav efterfuldt af nogle tilfældige tegn. Andre gange skriver den bare e som den skal. Det sammpoiu <- eksempel sker med andre bogstaver, c gør det også tit, dog ikk så ofte med p, men alle kan så vidt jeg kan se finde på at drille. Jeg har så formateret til Windows 7 igen, da jeg måske troede problemet lå der - men lige lidt har det hjulpet. Jeg er bange for at jeg kan være kommet til at trykke på noget forkert på tastaturet, eller gjort noget andet.

Computeren er en Lenovo ThinkPad Edge

På forhånd tusinde tak!

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2013 - 17:15 #1
løs forbindelse eller knækket print.
Sæt et eksternt tastatur til - virker det lige så ringe?
Hvis det er ok, så skal tastatur på den bærbare rettes for løs forbindelse eller skiftes.
Avatar billede soeren96 Nybegynder
13. maj 2013 - 17:41 #2
Hvorfor tænkte jeg ikke på det? Jeg har sat et ekstern til nu, og så må vi se om det stadigvæk er et problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2013 - 18:38 #3
jeg har selv haft nogle D'oh! oplevelser efter at have spurgt andre om et problem.

"D'oh! is an exclamation popularized by the fictional character Homer Simpson."
Avatar billede soeren96 Nybegynder
13. maj 2013 - 18:48 #4
Nu har jeg kørt med det eksterne, og konstateret at der ingen problemer er. Mens når jeg bruger det på pc'en er der stadig problemer - det vil vel næsten sige at det kun kan være en løs forbindelse eller anden hardware fejl, eftersom den har været formateret undervejs?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2013 - 20:01 #5
jep - hvis du ikke selv er sikker, så få en prof til at kigge på maskinen.
Avatar billede soeren96 Nybegynder
13. maj 2013 - 20:04 #6
Tak for hjælpen - så har vi jo fundet en løsning, smid et svar så du kan få dine point ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2013 - 20:25 #7
bare luk selv
Avatar billede soeren96 Nybegynder
13. maj 2013 - 21:19 #8
Tak for det :-)