Avatar billede MahmudTheAlmighty Nybegynder
03. maj 2013 - 16:27 Der er 3 kommentarer

iPhone vil ikke tage imod CBB SIM kort

Hej Eksperten.
Jeg har den 21/2-2013 købt en iPhone 5 af en kammerat, da han ikke bruger den mere. Men da jeg så ville have nyt telefonselskab og fik et nyt SIM kort gad den ikke tage imod det. Jeg tænker måske at den er simlåst, men har kigget på TELMOREs hjemmeside og de siger at deres iPhones IKKE er simlåste, er det måske CBB der har lavet kage i den? Og da jeg havde mit gamle kort i blev den ved med at svinge fra at den havde tjeneste og ingen tjeneste, det er det der er problemet. At der ingen tjeneste er.

På forhånd tak

- Mahmud
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2013 - 16:57 #1
iphone5 er antennemæssigt noget skrammel - hvis du ikke er tæt på et solidt signal, så falder den ud.
Avatar billede MahmudTheAlmighty Nybegynder
03. maj 2013 - 17:11 #2
jamen den søger efter netværket (som så er Telenor DK) så siger den bare: "Ingen Tjeneste"

- Og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2013 - 21:12 #3
gå ind på http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
i venstre side vælger du 'mobiltelefoni' som tjenesteudbyder, 'gsm' som teknologi, og sætter hak i 'ekstsierende positioner'.
Så zoomer du ind på kortet til der, hvor du nu er, og finder en antenne tæt på dig. GÅ (fysisk - flyt på dig) hen tæt på antennen, og test mobilen. Der skal nu være signal - ellers er den defekt.
Hvis den virker der, og dør, når du er hjemme, så har du en årsag til at skifte til en hvilket som helst andet mærke.