Avatar billede kris914g1 Nybegynder
01. maj 2013 - 19:41 Der er 3 kommentarer

har windows copyright på .exe

hej jeg har lavet et os men kom til at tænke på har windows copyright på .exe filer? og har mac copyright på .app filer for har nemlig planer om at mit os skal kunne køre beggedele
Avatar billede thov Forsker
01. maj 2013 - 21:04 #1
Programmer har heddet .exe siden ruder konge var knægt, så det kan Microsoft, eller hvemsomhelst ellers, ikke brokke sig over.

De tre  bogstaver, også kaldet extension, er der frit valg imellem, det vil bare ikke være smart at vælge nogle, som allerede er i brug.
F.eks. tekstfiler som .jpg :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
01. maj 2013 - 21:40 #2
Brug af den file extension: nej.

MS introducerede .EXE file extension med DOS i 1981.

Men DEC har brugt den samme extension siden 1977 (VMS) og muligvis endda siden 1967 (TOPS-10).

Generering af filer i de formater (MZ/NE/PE): nej.

Adskillige kendte tredieparts udviklingsvaerktoejer har gjordt det i mange aar uden at MS har brokket sig.

Eksekvering af filer i de format (MZ/NE/PE): tror jeg ikke.

Det ville goere det umuligt at udvikle emulatorer og saadanne er set uden at MS har fundet anledning til at true med retssag.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:01 #3
Tid at faa afsluttet her?