Avatar billede nFF Nybegynder
30. april 2013 - 11:51 Der er 5 kommentarer

Fodnoter har forskubbet sig

Need help! I forbindelse med min bachelor har jeg sendt min opgave til min danskfaglige vejleder. Da jeg efterfølgende har fået den retur med dertilhørende kommentarer, valgte jeg at gemme den i Word 2010-format. Det viser sig, at min vejleder har en ældre version af Word, hvilket har resulteret i, at mine fodnoter og overskrifter er fucked helt op. De står nu oppe i selve brødteksten, og den horisontale linje, som normalvis er placeret langs fodnoterne i selve fodnoten, står nu oppe i brødteksten, hvilket har resulteret i, at jeg blot kan skrive en halv side. Dette er sket efter jeg gemte min opgave i 2010-format. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 12:37 #1
Prøv at slå formateringsmærker til. (Ctrl+Shift+8 eller klik på det omvendte P på fanen Startside). Er der en række tomme afsnit mellem fodnoteseparatoren og første fodnote?
Avatar billede nFF Nybegynder
30. april 2013 - 13:05 #2
Yes. Brødteksten slutter midt på siden, hvor fodnoteseparatoren er (altså den horisontale streg, der skulle være placeret langt længere nede). Der er altså et stort "gap", som ikke kan bruges til brødtekst. Jeg har netop prøvet at klikke på det omvendte P. Hvad skulle det gøre?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 13:20 #3
Et tomt afsnit ses som et omvendt P = et afsnitstegn. Hvert afsnit i Word slutter med et afsnitstegn. Hvis der er en række tomme afsnit(omvendte P'er) under stregen, skal du have dem fjernet. Er der det?
Avatar billede nFF Nybegynder
30. april 2013 - 16:14 #4
Det er der, men de kan ikke fjernes. Markøreren kan slet ikke placeres i det tomme felt mellem brødtekst og fodnote.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 16:28 #5
Jo, de kan fjernes - men jeg var nødt til at vide, om det var det, der var årsagen:

Skift til kladdevisning (fanen Vis).
Vælg fanen Referencer > Vis noter (References > Show Notes) for at gå til fodnoterne.
Vælg Fornoteseparator fra drop-down-menuen over fodnoterne. Nu har du adgang til at redigere fodnotesepataroren. Slet de tomme afsnit under stregen og slå visning af noter fra igen.