Avatar billede mjeskin Nybegynder
29. april 2013 - 20:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme fra forespørgsel/formular til tabel

Jeg har følgende udfordring:

Jeg har vedhæftet dokumentet, så det er muligt at se hvad jeg mener.

Når der trykkes gem post i formularen "udbyttekontrol og...", laves der i forespørgslen "udbyttekontrol og bugl.. forespørgsel" nogle beregninger. Disse gemmes desværre ikke i tabellen "udbyttekontrol og bugl..."

Hele tvisten er endt i at jeg skulle hive data over i Excel. Her kunne jeg ikke trække selve forespørgslen fra access over.

Jeg har forsøgt med "forespørgselstype: tilføj", uden at det lykkedes. I hvert fald ikke så den kører automatisk.

Den samlede ide med databasen er at der indtastes data, som efterfølgende kan ses af forskellige mennesker med hver deres excelark.

Jeg håber det er forståeligt og nogen kan hjælpe. Jeg bruger access 2010.

vedhæftet:

https://www.dropbox.com/s/4rqgc3ec8de8djl/Udbyttekontrol%20-%20ver.%2025042013.accdb
Avatar billede terry Ekspert
30. april 2013 - 18:16 #1
Few ideas:

You could export to Excel from Access.

You could also automate Excel and copy values over from Access to Excel.

You could also just save the new data in the table and then in Excel read table(s) in Excel using code.
Avatar billede mjeskin Nybegynder
01. maj 2013 - 08:31 #2
Tak for forslagene.

En export virker fint på forespørgslen. Problemet er blot at jeg ikke kan automatisere denne proces, hvilket er et must.

Jeg vil helst gemme data i en tabel. De forsøg jeg har gjort ender blot med ikke at gemme de "beregnede" felter i forespørgslen/formularen.
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2013 - 19:21 #3
En export virker fint på forespørgslen. Problemet er blot at jeg ikke kan automatisere denne proces, hvilket er et must.

You can use
DoCmd.TransferSpreadsheet Method to automate (in code)
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff844793.aspx

You could amke a TEMP table for holding the result of the query.

Make sure the fields in the table are the same as what the query returns (number of and type).

Empty table before insert
Avatar billede terry Ekspert
09. maj 2013 - 18:20 #4
?
Avatar billede mjeskin Nybegynder
15. maj 2013 - 19:45 #5
Jeg fandt en løsning. Det var en manglende sammenhæng mellem mine tabeller/forespørgsler/formularer. Derfor ville den ikke gemme i første omgang. Det lykkedes med "+tabel" funktionen under forespørgsler.

Jeg takker for inputs.