Avatar billede magger Novice
29. april 2013 - 12:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Batteritid på iphone5

Øv, jeg tror min iphone5 er en rigtig mandagsmodel - eller i hvert fald batteriet, for kan det virkelig passe, at jeg kun lige og lige har batteri til en dag? Mit forbrug ligger nogenlunde fast på at tjekke/skrive mails, spille (app-spil), gå på nettet, skrive sms'er og høre musik sammenlagt ca. 2,5-3 timer om dagen + en gang imellem telefonopkald af ca. 10-15 min varighed.

Typisk går jeg fra fuldt opladet batteri om morgenen til omkring 10-15% om aftenen. Jeg har forsøgt med alle de gængse "spar-på-batteriet"-tips, jeg har kunnet finde på nettet, men det gør ingen forskel.

Har tjekket, at batteritiden jo (klart nok) skulle være længere på en iphone5 end på en 4'er, men det er slet ikke det jeg oplever.

Hvordan oplever I batteritiden på iphone5? Og hvad gør jeg, hvis det rent faktisk ér en mandagsmodel, jeg har fået mig?

/magger
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2013 - 12:43 #1
Det er en af bagdelene med smartphones i dag, så det kan sagtens passe. Oplader selv min telefon mindst én gang om dagen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. april 2013 - 12:44 #2
OBS. Det er generelt for alle smartphones, ikke kun Iphone 5.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. april 2013 - 13:33 #3
Hej.

  Min 4S går, med nogenlunde samme brugsmønster, i hvert fald 2 døgn på en opladning. Hvad med sådan noget som GPS, er den kørende konstant?

De bedste hilsner
Avatar billede magger Novice
30. juli 2013 - 10:56 #4
Michael: Jeg synes bare, det er mærkeligt, at batteritiden er så meget dårligere på en ny iPhone5 ift. hvordan den var på min gamle iPhone4. Jeg har samme brugsmønster (som jeg kan se det), og det undrer mig derfor, at jeg kun lige og lige har batteri til en dag.

Crkrogh: Jeg tjekker lige, om der skulle være noget gps, muligvis ligger der noget og kører på Facebook. Tak for tip.

Lægger I begge svar, så smider jeg nogle point.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. juli 2013 - 11:21 #5
Pøjpøj - det kan være noget stads at lede efter, men det er som regel den slags, der driller.
Avatar billede magger Novice
07. oktober 2013 - 11:18 #6
Lukketid - beklager det sene tidspunkt.

Jeg har slået alt gps og andet "gris" fra, som kørte i baggrunden, og det har hjulpet pænt godt. Kan nu køre en dag uden de helt store problemer, og ender som regel på 15-20% ved aftentide.

Så mange tak for hjælpen! :-)

/magger