Avatar billede Loek Nybegynder
28. april 2013 - 20:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

e-mail-adresser fra kolonne til mail-program

I Excel har jeg et adressekartotek med en kolonne med e-mail-adresser. Hvorledes kopierer jeg indholdet af denne kolonne (altså alle adresserne), så de kan sættes direkte ind på adresselinien i mailprogrammet?
Avatar billede kim1a Ekspert
29. april 2013 - 23:33 #1
Jeg kan da bare kopiere direkte?
Avatar billede Loek Nybegynder
30. april 2013 - 08:17 #2
Jeg kan også kopiere direkte, men der kommer en masse kommaer og andet med, hvor jeg kan se, at adresser typisk er adskilt med ;  efterfulgt af mellemrum
Avatar billede finb Ekspert
30. april 2013 - 09:31 #3
Enten skal du i vba
eller
Hvis der er et mønster,
fx ,,  ,, - komma komma mellemrum
kan du søge mønstret og
erstatte med komma eller
hvad der mangler
Avatar billede Loek Nybegynder
30. april 2013 - 11:08 #4
Tak for svar. - Jeg forstår ikke "skal du i vba".
Men dit andet forslag kan jeg få til at virke, dog forekommer det mig lidt kluntet: Hvis jeg kopierer direkte fra Excel til adresselinien, er der komma imellem, og beskeden kan ikke sendes. Så kopierer jeg adresselinien over i Word, og bruger søg og erstat: Søger på "," og erstatter med "; " [bemærk mellemrum]. Derefter kopierer jeg så tilbage til adresselinien, og så fungerer det.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Loek Nybegynder
13. maj 2013 - 07:46 #5
finb's svar synes at være det bedste, jeg får. Og det er absolut brugbart. Spørgsmålet afsluttes.
Avatar billede kim1a Ekspert
13. maj 2013 - 10:42 #6
VBA er "programmeringssprog". Der kan laves en kommando som du kan køre, der laver processen for dig automatisk - måske en af de mere kyndige kan hjælpe dig herinde (opret evt. nyt spm).

Det kræver nok under alle omstændigheder at du uploader noget af din fil (evt med ændrede data for personsikkerhed når vi snakker emails). gupl.dk (Gratis upload er en god side at bruge)

For at lukke et spørgsmål skal du bruge svar i stedet for kommentar (se over boksen du skriver i).
Avatar billede Loek Nybegynder
13. maj 2013 - 10:52 #7
Tak for svarene. spørgsmålet hermed lukket.