Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 14:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 som Windows 7

Et fremskridt som blev et tilbageskridt. Jeg var ellers lige ved at overveje om jeg skulle blive Mac bruger, men med den udmeldelse fra "microsoft" eller retter sagt rygter, vinder min tillid til microsoft tilbage.

Så bliver man fri for at skulle lave alle de krumspring for at få Windows 8 til at ligne Windows 7.

http://www.w7h.dk/

https://www.google.dk/search?q=Windows+8.1&aq=f&oq=Windows+8.1&aqs=chrome.0.57&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 15:23 #1
...og hvorfor i alverden skulle man dog også det i første omgang?!?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 15:37 #2
#1
Fordi at for os som ikke har Touch screen er "Metro" absurt og irriterende. Startknappen mangler, og den kan man få tilbage takket vare Classig shell. Salget af win8 har jo også ligget langt under Microsoft forventning, og det skøndt den har været solgt til "forærings" priser på 229 Kr.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 15:45 #3
Med risiko for at smide lidt "flame-bait" ud:

  Metro er jo under alle omstændigheder totale irrelevant i forbindelse med en stationær PC, men, hånden på hjertet, hvad bruger du din Start-menu til? Jeg har kørt Win8 i et års tid nu, både på en maskine i privaten og på job - og jeg savner bestemt ikke den sk... Start-menu. Jeg sidder stadig og leder efter et fornuftigt argument for at bevare den. Jeg installerede endda http://www.classicshell.net/ på den her hjemme, men jeg bruger det aldrig.
  Pointen er, hvorfor bruge al den energi på at få noget nyt til at ligne noget gammelt, i stedet for at tage det nye til sig og lære at bruge det?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 16:04 #4
" hvorfor bruge al den energi på at få noget nyt til at ligne noget gammelt, i stedet for at tage det nye til sig og lære at bruge det?"
Simpelhen fordi det "gamle" fungerer bedre, er nemmere at bruge.
Og hvorfor lave noget om, som fungerer udmærket. At lave noget om, giver kun mening hvis det nye fungerer bedre. At brugere af stationære skal arbejde med tablet agtige funktioner giver, for mig, ingen mening. Derimod giver det mening, hvis Microsoft giver startknappen tilbage, når så mange bruger efterlyser den, og så kan den enkelte jo selv vælge hvad der skal startes op på, og Microsoft får flere tilfredse kunder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. april 2013 - 16:27 #5
"hvorfor lave noget om, som fungerer udmærket" er da det mest bagstræberiske, jeg længe har hørt. Gad vide, hvorfor man nogensinde gik bort fra plov og heste - de har jo også fungeret udmærket i en menneskealder...
Jeg er helt enig i, at den nye Start-skærm kun giver mening i forbindelse med touch; omvendt er der bestemt heller ingen, der tvinger dig til at bruge den. Bragt lidt ned på jorden, er det jo faktisk ikke andet, end din højt elskede Start-menu, der ser lidt anderledes ud, ikke sandt?
Om de så "giver Start-knappen tilbage", ændrer det ikke på hverken dens funktion eller behovet for den.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 16:57 #6
Det er en kendt sag, at når en politiker har problemer med argumentationen, så stikker de modparten en stråmand.
At hævde, at synspunktet windows 8 er bedre med startknappen, er så bagstræberisk som stadig at gå ind for hest og plov, er så elendig og usaglig, at jeg slet ikke kan acceptere din argumentations taktik, og jeg vil ikke diskutere på det lave plan, så jeg stopper her.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
21. april 2013 - 17:16 #7
Jeg er supertilfreds windows7 bruger. Min nabo er super utilfreds Windows 8 bruger. Når jeg er ovre for at hjælpe hende, bander jeg typisk systemet langt væk.
Jeg fik iøvrigt tilbudt win8 for ca 150 kr. Man skulle blot hævde, at man havde købt en pc inden for den sidste tid. Da jeg så ikke slog til alligevel, er jeg næsten dagligt blevet bombarderet med mails om at nu bør jeg skifte.
Jeg kan ikke se nogen som helst fordel ved win8, hvis man ikke bruger en touch-skærm.
Prøv at nævne hvilke fordele jeg får i forhold til min gode stabile win8 ultimate. Den er hurtig, den er enkel, og den virker.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 17:40 #8
#7
Næ jeg mener faktisk at win8 er ringere end win7, som jeg har prøvet et stykke tid, desværre uden at eje den. Men jeg ejede en XP, som jo snart går på pension, og da win8 blev tilbudt for bare 229 kr. slog jeg til. Og den er da også brugbar selv om den har givet mig nogle kvaler, med forskellige programmer, som jeg ikke havde med win7. Men jeg beholder win8, for en win7 pro koster over 2.000 kr. og det vil jeg ikke give. Prøvede forøvrigt Linux Mint, som jeg var tilfreds med, men desværre var der ikke nogen driver til min Brother printer.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2013 - 18:33 #9
jeg skiftede til win8 fordi jeg fik media center med gratis, og fordi jeg nu kan skifte sprogpakke frit (min w7 er låst til dk).

Sprogpakke-muligheden er god i forbindelse med indlæring af andre sprog, hvorfor jeg også køre libreoffice-pakken.

og jeg bruger selvfølgelig classic-shell. Det nye metro er da rædsomt grimt, og fliser der skifter data hele tiden er IKKE hurtigt at navigere i.
Avatar billede mortene73 Nybegynder
21. april 2013 - 18:41 #10
Der er altid nogen, der brokker sig når der bliver ændret i noget, de er vant til fungerer på én måde. Det gælder både styresystemer, websider og meget andet.

Hvis ikke Microsoft konstant havde forbedret og udviklet deres styresystem siden Windows 1 i 1985, så ville de ikke længere være markedsledende fordi produktet ikke ville svare til den virkelighed, brugerne befinder sig i.

Windows 8 har skrottet Start-menuen. Selvfølgelig! Om man i dag bruger et program, "app" eller en webside er det samme - og derfor giver den nye start-skærm rigtig god mening. Du får mere end bare nogen ikoner (fx vist seneste mail, seneste film med Netflix, seneste nyheder osv.), og du kan selv tilpasse.

Nogen bliver nødt til at gå forrest og tage tæskene for at være fremsynede, og her tager jeg hatten af for at Microsoft endnu engang har prøvet at skubbe udviklingen fremad. Noget de jo ellers bliver kritiseret for ikke at gøre...
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 19:05 #11
£9
Ja du har ret, sprogpakken er fin. Jeg har selv brugt den, når jeg på engelsk læste om forskellige tips, det kan være svært at regne ud, hvad det hedder i den danske version. Media centret opgav jeg, fordi man så skulle aktivere igen, og jeg havde lige været den store tur igennem online med Microsoft for at aktivere win8. Jeg troede ellers at MC var gratis i win7.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. april 2013 - 19:37 #12
mc var gratis i home-versionen, som ikke kunne skifte sprog.
For 'first-movers' i w8 fik man så mulighed for at få det med i pro-versionen, så alt fra w7-home + sprogpakke fra pro kom med.

Der er stadig problemet med, at app fylder det hele - det er noget plads-svineri på en full-hd skærm, og ikke noget, der er brugt siden win startede.
Det firkantede design er kun lavet, fordi det er simplere at kode, og derfor frigiver kræfter til små enheder. Om et par år genindføres runde hjørner osv som en stor forbedring - men det er så kun fordi deres tablet og tlf så kan følge med der. Hvorfor en pc skal undvære det i mellemtiden er ren markedsføring.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2013 - 19:41 #13
Ja markedsføring er vist et af kode ordene:)
21. april 2013 - 21:50 #14
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2013 - 08:57 #15
Takker for debatten - jeg lukker.