Avatar billede Tobi97 Novice
19. april 2013 - 18:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

vil gerne begynde at programmere

heey :)

jeg sidder og vil gerne lærer at begynde at programmere, også komme igang med a lave nogle små spil (måske store senere) eller sådan noget, men jeg går jo ud fra at jeg så skal kende nogle computer sprog som java c# c++ og hvad de forskellige sprog nu hedder.

men jeg ved ikke hvilket sprog jeg skal vælge og hvordan jeg kommer igang.  det skal siges at jeg er 100% nybegynder og aner ikke en skid om programmering, og hvilke programmer man skal bruge for at gøre det,

så nogen der ligger inde med en guid for begyndere, og måske kan supporte mig lidt :)
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2013 - 18:51 #1
Siden du er helt nybegynder bør du nok starte med html som kan kombineres med css og senere javascript (det tror jeg os andre vil anbefale dig, men nemprogrammering.dk er dansk og har danske guides)
Avatar billede Sn3akr Nybegynder
19. april 2013 - 18:56 #2
http://www.spiludvikling.dk/viewtopic.php?f=11&t=148

Her er et link til en tråd om lige præcis det emne du efterspørger. Der er links til bøger osv. til mange af de forskellige programmerings sprog der kan bruges, samt det lidt mere tekniske bagved grafikken.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. april 2013 - 18:59 #3
Java og C# var et par af de mere oplagte sprog at starte med, hvis du vil laere at programmere.

Der er gratis vaerktoejer og IDE'er til begge.

Jeg har skrevet lidt om at starte med Java:

http://www.eksperten.dk/guide/717