Avatar billede Gaforcee Nybegynder
18. april 2013 - 21:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

(Seagate P/N:9SD2A2-500 (Felj kode 43)

Ekspert

står med en HDD ekstern harddisk (Seagate P/N:9SD2A2-500) som ikke kan godkendes af Windows (7)

har selvfølgelig undersøgt lidt selv og har prøvet at sætte den i andre pc'er uden held.
så har jeg prøver at opdater driver for denne enhed, virkede ikke. så har jeg prøvet følge dette link

skriver: Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)

Håber virkelig nogle måske kan hjælpe mig så jeg kan få de billeder/filer tilbage på min pc.

Tak på forhånd smile

Windows har stoppet enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43)
Anbefalet løsning

En af de drivere, der kontrollerer enheden, har givet besked til operativsystemet om, at der er opstået en fejl i enheden.

Hvis du allerede har kørt guiden Fejlfinding, kan du muligvis finde flere oplysninger om diagnosticering af problemet i dokumentationen til hardwaren.
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
18. april 2013 - 21:56 #1
Glemte lige at sige jeg har kørt guiden for fejlfinding.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. april 2013 - 22:02 #2
Kan være fejl i harddisken eller printpladen der sidder i ekstern boksen...
Avatar billede vagn99 Nybegynder
18. april 2013 - 22:09 #3
Du har helt sikkert et ret stort problem.
Jeg formoder det er en usb opkobling. Hvis andre pc'er heller ikke vil kendes ved enheden kan fejlen enten være defekt hardisk eller defekt usb-kobling.
Mit bud ville så være at skille enheden ad og forsøge at koble den op direkte. Men det er så mit forslag som tekniker, idet jeg har mange pc'er stående, som jeg blot kan bruge til opkobling.
Jeg kender ikke fejl kode 43, men du kan som nævnt håbe på at det er en fejl i usb-delen og ikke i selve harddisken.
Prøv at lytte til harddisken. Får du en startop og startned lyd, d.v.s hardisken starter op, stopper og starter op igen, har du et alvorligt problem. En anden lyd er klik-lyd. Der lyder klik, men harddisken vil ikke starte op. Disse lyde tyder på alvorlige læseproblemer. klik lyden betyder at harddisken ikke roterer, og i nogle tilfælde kan man få den igang ved en let banken, men man skal være helt klar til at kopiere, når den kommer op.
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
18. april 2013 - 23:13 #4
harlige prøvet af sætte anden USB-kabel i

- Harddisken starter op og med lys, derefter er det ligesom den slukker og derved slukker lyset også. der gjorder den 3 gange.

så 4 gang prøvede jeg med let banken hvor den forsætter med at kører uden at lukke ned igen. men der popper ikke noget op overhove og kan heller ikke finde den på PC'en.

det vil sige jeg kan ikke se den i enhedshåndtering eller under > denne computer og heller ikke skub USB'en den ud. ??
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
18. april 2013 - 23:21 #5
også kan jeg se den kander harddisken for : Unknown Device - når pc'en skriver Enhedsdriverprogrammet blev ikke installeret

sukk

nogle forslag til mit næste forsøg på at få mine filer ud??
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2013 - 15:10 #6
Som jeg læser det er din ekstern selvslukkende? (Altså den slukker selv hvis usb tages fra pc normalt) er det korrekt?

Hvis så lyder det meget som om printpladen i din ekstern er skadet (modul der måske er dødt) så harddisken har det fint.. Hvis du tør og har mulighed så kan du jo tage harddisken ud og sætte til i en stationær, andet ekstern kabinet eller harddisk dock eller et sata -> usb kabel.

Følgende er et forslag og det er på eget ansvar.. Hvis der er garanti på den så mister du den... Og jeg giver ingen garanti for at dette vil virke, kunne blot tyde på harddisken ikke er problemet...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. april 2013 - 16:40 #7
Enig med #3 og #6
At sætte den til som internt slave-drev (ikke C-drev) er en god (og relativ nem) mulighed for at gense dine filer.

Nice #6 får nævnt det med garanti.
Avatar billede Gaforcee Nybegynder
19. april 2013 - 21:37 #8
fedt fedt fedt!!
Hvis jeg kunne give jer alle point ville jeg gøre det!!

#6

den endelige løsning på var at tag printpladen af hvorefter jeg kunne tilslutte med strøm og sata stik.

mange tak for den store hjælp!! og rigtigt god weekend til jer.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. april 2013 - 21:54 #9
Alle der har bidraget smider et svar :-)

#8 svar funktionen er til pointgivning.. (Når alle der har bidraget har smidt svar afkrydser du dem alle og derefter accepterer du.. :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 04:35 #10
Godt du fik det løst Gaforcee.

Jeg bekræftede kun løsningen, så jeg springer over point.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
20. april 2013 - 20:03 #11
Det glæder også mig at tricket med at koble disken op direkte virkede. jeg har reddet mange kunders data på den måde.
Så det var ganske rigtigt #2 's korte præcise svar, der ramte plet.