Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 22:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til database i C#

Hej alle her!

Jeg har virkelig behov for at lave en enkel database i C#, jeg har nu forsøgt gennem nogen tid, men det syndtes, for mig, meget
svært.
Jeg har tidligere arbejdet en del i VB6.0.
Jeg har et enkelt spørgsmål, jeg havde tænkt mig at købe en bog til hjælp, men så er spørgsmålet, hvad for en bog?
Jeg har søgt en del, og fundet en af Andrew Troelsen, bogens titel er:
Pro C# 2010 and the .Net 4 Platform.
Nu spørger jeg, er denne bog langt over det som jeg kan som amatør, eller er der een her, der har et bedre forslag.
Den skal kunne hjælpe mig til at lave den database som jeg har brug for.
Med venlig hilsen
Ole
Avatar billede Syska Mester
16. april 2013 - 22:33 #1
Det er meget svært at læse ud fra det du skriver hvor gode dine evner er inden for programmering.

Jeg kan anbefale http://pluralsight.com/training hvis du vil betale. Det er video tutorials som er super gode, så man hurtigere kommer igang og ikke dør i en lang og kedelig bog.

Ved ikke om deres arkiv dækker hvad du præcis mangler af viden, men der er lidt for alle.

mvh
Avatar billede Syska Mester
16. april 2013 - 22:33 #2
Btw. kender ikke bogen ... har ikke brugt bøger i mange år.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2013 - 22:38 #3
Jeg kender ikke den bog, men jeg har laest andre boeger af Andrew Troelsen - meget interessante boeger men ogsaa boeger paa et meget hoejt niveau.

Men laes anmeldelser paa Amazon og se om du synes at det lyder som noget for dig.

Generelt har jeg gode erfaringer med Wrox boeger til .NET. De har typisk en:

Beginning Xxxx - som starter helt fra bunden af
Professional Xxxx - som forudsaetter lidt erfaring
Avatar billede Syska Mester
16. april 2013 - 22:42 #4
Korrekt ... har både Beg/Pro fra Wrox. Det er dog .NET 1.1 og 2.0 i Pro. :-)

Men ved ikke hvor meget de går i dybden med Databaser. De rører det nok kort.

Men hvad er det for "viden" du mangler? Det er rimelig abstrakt beskrevet hvad du søger ...
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2013 - 03:49 #5
Jeg mener at Prof idag har et kapitel om ADO.NET og et kapitel om EF.

Hvis man kan C# generelt og har laestde to kapitler, saa tror jeg at man kan komme et godt stykke vej.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2013 - 07:41 #6
det du jo skal gøre er at have en sql server kørende, og så med C# styre den via SQL.

jeg foreslår du sætter dig ind i mysql eller lign, og anskaffer en SQL bog.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2013 - 15:49 #7
Hej alle!
Tak fordi i har gidet svare mig.
Det jeg godt kunne tænke mig bogen skulle kunne fortælle er,
sådan trin for trin, hvordan en brugerflade laves og en simpel
database og så få den koblet sammen.
m.v.h.
Ole
Avatar billede Syska Mester
17. april 2013 - 17:15 #8
Så er Beginning .NET 4.x fra Wrox nok bogen for dig.

Men ellers er der jo også biblioteket ... de havde for mange år siden en del bøger omkring programmering ... ved ikke om det længere er tilfældet.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 02:29 #9
Det lyder faktisk som om du har brug for en helt generel C# bog.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 02:30 #10
Og du skal goere dig klart at C# og VB6 er totalt forskellige.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2013 - 16:25 #11
Hej!
Tak for interessen, da ingen har skrevet et svar, gør jeg det selv for at lukke denne string.
m.v.h.
'OLe
Avatar billede Syska Mester
11. juni 2013 - 16:47 #12
Normal praksis er at spørger siger hvem der har det rigtige svar og så poster den person et svar.

mvh