Avatar billede jchr Nybegynder
14. april 2013 - 17:29 Der er 3 kommentarer

scannere

Har 2000 dias og mange papirbilleder som jeg gerne ville digitalisere. Er der nogle der kan vejlede mig. Er der en god scanner som kan begge dele eller skal man købe to slags. Har I et forslag til scannere ca 4000 kr i alt. Har en del smalfilm, som også skal scannes ind. Forslag til måden.
Med venlig hilsen Jan
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 15:14 #1
denne scanner er fremrange til dias
http://www.wupti.com/Produkter/Foto/Fototilbehoer/64250/Reflecta-X5-Diasscanner.html

den tager også negativer

du finder nok ikke noget der kan begge dele, fordi en dias scanner skal være høj som denne, så lampen kan sidde i en god afstand og belyse billedet ordentligt.  flade dias scannere har tendens til at blåforskyde alle farverne. det dur ikke.

kan ikke finde nogen smalfilm scanner, men der er diverse websider som tilbyder dette.  det er dog ret dyrt.
Avatar billede jchr Nybegynder
18. april 2013 - 19:29 #2
tusind tak Er så meget klogere Vh Jan
Avatar billede jchr Nybegynder
18. april 2013 - 19:39 #3
Hej Nu spørger jeg igen. Kender du/I en god scanner til papirbilleder? Mvh Jan