Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 14:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Installation af Frontpage.

Jeg kører Windows 7 på min laptop, og vil gerne installere Microsoft Frontpage, da det er den jeg bruger til redigering af de hjemmesider jeg har.
Nu er problemet imidlertid, at når jeg vil installere programmet fortæller den mig, at den fortæller mig, at programmet rapporteres som ikke sikkert.
Jeg ved at der ikke er nogen problemer med programmet, så jeg vil meget gerne installere det.
Hvordan kan jeg "overrule" sikkerhedsadvarslen.
Jeg håber på hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 15:21 #1
Er det Windows der brokker sig?
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 15:30 #2
Ja det vil jeg sige. Når jeg siger den skal køre programmet kommer der en boks der siger xxx.exe blev rapporteret som ikke-sikker. Så den kører ikke videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 15:45 #3
Hvis du går i kontrolpanelet under brugerkontrol og trækker skyderen helt ned, kan du så instllere?
PS bruger du UAC skal du gå tilbage til normale indstillinger bagefter.
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 15:58 #4
Jeg har ikke noget det hedder brugerkontrol i kontrolpanelet??
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 16:07 #5
Forkert formuleret.
Du skal finde brugerkonti, og vælge at ændre på indstilliongerne på kontrol af brugerkonti.
Her skulle være en skyder du kan trække ned.
Kan du så installere?
Ps vil ikke anbefale at køre med den indstilling hvis man er vant til denne. Så virker det så stil den tilbage når du har installeret.
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 16:25 #6
Det hjalp desværre ikke. Jeg får stadig advarslen og kan ikke installere.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 16:41 #7
Hmm Hvilken version installerer du?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 16:48 #8
Har søgt en del på dit problem, og denne tråd popper hele tiden frem. Kan være løsningen findes i denne. Men jeg kan selvfølgelig ikke love det. Bruger ikke Frontpage selv
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 16:51 #9
Hvilken version af hvad? Af Frontpage? Det ved jeg ikke, men jeg installerede den fint på min gamle XP maskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 17:06 #10
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 17:38 #11
Ja. Det er det.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 18:12 #12
Har ikke så meget mere at byde ind med, men har du forsøgt fra fejlsikret tilstand?
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 19:22 #13
Undskyld hvis jeg spørger dumt: hvordan sætter jeg den i fejlsikret tilstand.
Jeg mener at kunne huske, at man et eller andet sted sikkerhedsmæssigt kan frakoble sikkerhedsindstillingerne. Men jeg kan blot ikke når jeg ser i kontrolpanelet se hvor det er.
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. april 2013 - 19:40 #14
Det kan tænkes, at du skal køre installationen som "Administrator", for at komme forbi sikkerhedsfunktionen.
/ptj_11
Avatar billede barth Professor
13. april 2013 - 22:17 #15
Jeg nåede ikke at køre som administrator. Jeg højreklikkede på advarslen, og så sagde den "kør alligevel". Og tænk. Det virkede. Så nu er den installeret. Men tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 08:53 #16
Velbekomme. Ja nu du skriver det, har jeg oplevet det samme en gang. Glemte det bare lige i farten. Godt du fik installeret :-)