Avatar billede Freakyfox Nybegynder
13. april 2013 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Vil en i7 3770k kunne trække GTX 680 dual-sli. Og andet case modding

Vil en i7 3770k godt kunne trække to "MSI Lightning GTX 680" i Dual-SLI?? Eller skal man OC den, for at få 100% ud af GPU'erne? Eller måske en helt anden cpu?

Er et "Msi z77 Mpower" bundkort også okay til resten?

RAM der tænkte jeg på Corsair's "dominator platinum" serie: Corsair dominator platinum 1866 MHz 4x4 GB kit..

En god men billig PSU?? Eks: http://www.computersalg.dk/produkt/520651/psu-850w-corsair-ax850w- eller
http://www.computersalg.dk/produkt/925970/corsair-ax860i-str%C3%B8mforsyning-intern
eller
http://www.computersalg.dk/produkt/772436/corsair-ax760i-str%C3%B8mforsyning-intern

I må meget gerne foreslå andre!!

Et lyd-kort: http://www.computersalg.dk/produkt/426543/soundcard-asus-xonar-essence-s

Jeg bruger et "Razer Tiamat 2.2" headset.. Har også 5.1 Højtaler sæt i prisklasse omkring 500 kr .. (Creative Inspire T6160) Men det kan jeg jo tilslutte til bundkortet.. Bruger NÆSTEN altid mit headset..

Da der er "Wifi" i bundkortet er det vel ikke nødvenligt.. Har fundet frem til en "PowerLine" løsning med nettet..

CPU-Køler: http://www.edbpriser.dk/vandkoeling/swiftech-h220-watercooling-kit-id-7209690.aspx
self. til OC.

Og til sidst. Understøtter det bundkort jeg har nævnt, alle "features" til dette kabinet: NZXT Phantom 630
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 09:47 #1
det kan den godt trække.
min i5 kan.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. april 2013 - 10:25 #2
i7 + SLI + billig PSU hører IKKE til i samme sætning.... Spar ikke på PSU, det er mit råd, en PSU kan sagtens genbruges i senere builds som faktisk eneste komponent, og en billig PSU kan nemt beskadige resten af din setup.
Avatar billede sonalias Seniormester
16. april 2013 - 12:56 #3
OP: din CPU skal ikke kunne "trække" din GPU da den har dedikeret processor. Det eneste limit kan være båndbredde på dit bundkort, men z77 er helt fint til SLI.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. april 2013 - 16:02 #4
Nu du lægger an til OC både via HW og dine ord vil jeg sige; jo hurtigere din CPU (og RAM) løber, jo hurtigere slutresultat (FPS) vil du få.
Det mest afgørende er dog GPU version og hastigheden på den (du køber vel en OC version??).

Din CPU i7 3770K er fin, du kan kun vinde en lille smule ved at vælge en mere kostbar og prisforskellen er for stor til at modsvare det.

Jeg vil ikke just sige du har valgt billige strømforsyninger (måske #2 glemte at se på dine link ?).
Det er alle 3 mærkevare i guld/platin versioner.
Jeg ville fravælge den mindste til GTX 680 SLI, du vil gerne ha 850W+.

Hvis du ikke vil OC, så skal du vælge nogen billigere RAM.
Avatar billede sonalias Seniormester
17. april 2013 - 08:55 #5
Sandt, havde ikke kigget på links, kun på hans tekst. Ellers generelt enig med #4 :) (Hvis det er til gaming kan du overveje om du vil betale det ekstra for en i7, da den "eneste" forskel til i5 af samme generation er multi threading, og jeg er personligt ikke stødt på nogle spil der understøtter mere end 4 tråde) Held og lykke!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 12:57 #6
#5 Jeg er helt enig vedrørende CPU, jeg valgte ikke at nævne det da jeg forventer pcen skal ha lang levetid med så kraftig grafikydelse (hvem ved hvad der dukker op eller om der senere kommer interesse for reincode af video etc.)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 12:58 #7
Samtidig er det en pc i den kostbare ende, så pris diff vil i procent ikke være voldsom (som på en billig pc).
Avatar billede Freakyfox Nybegynder
17. april 2013 - 22:49 #8
Tak for alle svarene!! :) det har hjulpet en del