Avatar billede Seba4969 Praktikant
12. april 2013 - 22:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

God gamer computer ?

Hej eksperter

Jeg har et spørgsmål til jer:

Kan denne alienware trække BF3, Skyrim og andre spil på ultra settings?
http://www.dell.com/dk/p/alienware-x51/pd?oc=d00and10&model_id=alienware-x51

Og er denne skærm god nok til HDD i spillene også?
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=dk&l=da&s=dhs&cs=dkdhs1&sku=637852
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 23:02 #1
Det kommmer an på om du vil have den med i3, i5 eller i7.. Men ellers: Ja, GTX 660 kan godt trække BF3 på ultra.

Skærme har jeg sgu ikke så meget forstand på, og jeg ved heller ikke hvad du mener mener med "HDD" :)
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2013 - 23:11 #2
Hvis det skal kunne køre på ultra, så skal du minimum vælge en med en i5 processor :)

(Du skal have en quad core (4 Kerner, if you didn't know :), og det har en i5
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 07:12 #3
Med mindre du har særlige årsager til at vælge Alienware, så skal du ikke vælge den.

Den du har fundet er kun listet med et GT 645 og den GPU er ærlig talt ikke god til spil.

Grafikkort

    1GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 645

Du kan få andre med væsentlig bedre ydelse for ca samme pris.
Eksempelvis den her...
http://topdata.dk/product.asp?product=8601
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 08:29 #4
GeForce GT 645 Scorer ca. 2,555  ***Den du har fundet.
GeForce GTX 660 OC Scorer ca. 4,563  *** Den jeg linker til.

Samtidig er der langt bedre CPU i den jeg linker til (den CPU du skal gå efter).

Jeg kiggede ikke på resten af din maskine, for den var allerede forkastet.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
13. april 2013 - 12:10 #5
Mazda22: Jeg vil gerne helst have i5. Sorry mente  HD. Om jeg f.eks. kunne køre BF3 i 1080p.

Niels: Kan denne http://topdata.dk/product.asp?product=8601 køre BF3 og andre krævende spil i højeste setting?

Ok tak for hjælpen.

Hvis jeg skulle vælge en skærm til den pc du linker til hvilken skulle det så være ? :D
Avatar billede Seba4969 Praktikant
13. april 2013 - 20:19 #6
Hey igen eksperter :D

Jeg har fundet dette pc sæt: http://topdata.dk/product.asp?product=8594

Fortæl hvad i synes om det/den, om det er en god gamer pc (som kan klare krævende spil på høj/ultra)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 21:57 #7
Af de to sidste skal du vælge http://topdata.dk/product.asp?product=8601
I den anden er det skåret på både bundkort og CPU samt grafikkort og strømforsyning, de ligner kun hinanden på overfladen.

Det er en pc jeg selv henviser til som en god middel Gamer pc.

Den kan i krævende spil godt presses i bund hvis der køres med høj opløsning, alt på ultra settings samt AA/AF på max.
Det kan alle i den prisklasse.

Den vil være hurtig nok til de flests brug og langt hurtigere end den du oprindelig lagde ud med.

Hvis du kan li skærmen, så køb den løst.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
13. april 2013 - 22:19 #8
OK tak for hjælpen :)
Det bliver nok den jeg køber + skærm ved siden af.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 22:26 #9
Crysis 3 (2013)
ultra
1920x1080
Very High Preset
16xAF 2xSMAA
Kan sende dig ned omkring 30 FPS

Hitman: Absolution (2012)
1920x1080
Ultra Preset
16xAF 4xMSAA
Kan sende dig ned omkring 28 FPS

high
1366x768
High Preset
8xAF 2xMSAA
Kan sende dig ned omkring 55 FPS

Så med lidt justering af enten opløsning/AF/AA er du OK kørende selv ved krævende spil.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 22:27 #10
Her har du et svar til pointgivning.
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. april 2013 - 22:31 #11
Battlefield 3 (2011)
ultra
1920x1080
ultra
16xAF 4x MSAA
Kan sende dig ned omkring 45 FPS

high
1366x768
high
16xAF
Kan sende dig ned omkring 89 FPS