Avatar billede ChristianThymann Nybegynder
11. april 2013 - 23:07 Der er 7 kommentarer

Port forward med to routere virker ikke!!

Hej alle. Jeg har et problem med port forwarding...

Jeg har 2 routere. Den ene er en Zyxel Prestige 2602R-61 (Som både er en router og modem) og den anden er en Wireless MIMO router.

Setuppet' er således: Zyxel -> Mimo -> PC.

Jeg har sat Router 1 (Zyxelen) til at åbne alle porte til LAN ip 10.0.0.2 som er Router 2 (Mimoen). I Router 2 har jeg åbnet port 25565(Minecraft server) til min pc som har Lan ip 192.168.2.

Router 1 kører DHCP som Router 2 er på. Router 2 køre så DHCP til min PC.

Min PC's Gateway er 192.168.2.1 som er Mimoen. Mimoens WAN ip/Gateway er 10.0.0.1 som er Zyxelen.

Når jeg tjekker om porten (25565) er åben, på fx http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ skriver den, at porten ikke er åben.

Nogle forslag?
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2013 - 06:24 #1
Er der nogen specifik grund til at router #2 er sat op som router?
Ellers degradér den til AP, så bliver det noget nemmere at håndtere NAT/PAT (dertil er der nogle routere som ikke kan håndtere dobbelt NAT/PAT).

Se f.eks: http://www.dslreports.com/faq/11233 eller http://www.tweaktown.com/articles/1575/using_an_old_router_as_a_diy_wireless_access_point/index.html
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2013 - 08:06 #2
Du skal sætte din zyxel modem/router op i bridged mode, du kan evt ringe til internet udbyder de burde kunne gøre dette...

Bridged mode burde gøre så den fungere som et modem ;-)
Avatar billede ChristianThymann Nybegynder
12. april 2013 - 10:37 #3
Så chalde...

Det du/de skriver er altså, at jeg skal slå DHCP fra i Router #2 og sætte kablet fra Router #1 i LAN porten på Router #2?

Til Blueeyez...

Jeg har Telenor og har læst noget om, at man skal bruge en Global IP for at sætte routeren i bridged mode. En sådan Global IP koster hos Telenor 125 om måneden, så vil gerne spare den udgift :)
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2013 - 10:48 #4
#3 Du skal muligvis også slå UPNP, firwall og potentielle routingprotokoller fra (det er forskelligt fra router til router). Men ellers ja. Derved håndterer du al administration fra din Zyxel og router #2 er herefter bare en dum switch/accesspunkt.

Du kan med fordel benytte samme SSID og kode på begge routere, og dermed få roaming mellem dem på det trådløse.
Avatar billede ChristianThymann Nybegynder
12. april 2013 - 10:55 #5
Det skal lige siges, at Router #1 IKKE er trådløs, hvis det ændrer på noget?
Avatar billede chalde Seniormester
12. april 2013 - 11:01 #6
#5 Så ser du bare bort fra det med SSID :)
Resten er det samme.
Avatar billede ChristianThymann Nybegynder
12. april 2013 - 11:56 #7
Er ikke hjemme lige nu, men i får respons hurtigst muligt :)